کد مطلب: 

241546

پکن: آمریکا بزرگترین جاسوس فضای سایبری است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده «سیا» از یک شرکت سوئیسی برای جاسوسی از کشورهای دیگر گفت که آمریکا بزرگترین جاسوس فضای سایبری است.
پکن: آمریکا بزرگترین جاسوس فضای سایبری است

به گزارش سیتنا، «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران تصریح کرد که ایالات متحده به «بزرگترین جاسوس در فضای سایبری» و «امپراطور هکرها» تبدیل شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، این دیپلمات چینی در پاسخ به سؤالی درباره استفاده سازمان اطلاعاتی آمریکا از شرکت سوئیسی «کریپتو ای جی» تولیدکننده تجهیزات رمزنگاری برای جاسوسی از کشورهای دیگر، تأکید کرد که آمریکا یکی از بزرگترین جاسوس‌های فضای سایبری است.

وی در این خصوص توضیح داد: «بارها و بارها، حقایق نشان داده است که ایالات متحده آمریکا بعنوان بزرگترین جاسوس فضای سایبری، شایسته نام «امپراطور هکرها» است».

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه افزود: «آمریکا از یک طرف، روزانه حدود پنج میلیارد اطلاعات مربوط به تماس‌های تلفن‌های همراه در سراسر جهان را جمع‌آووری کرده است و بیش از یک دهه مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان را استراق سمع کرده است و بیش از سه میلیون رایانه چینی را تحت کنترل داشته است و کدهای مخرب (جاسوسی) اسب تروجان را سالانه در بیش از سه هزار و ۶۰۰ وب‌سایت چینی قرار می‌دهد».

وی در خصوص روش‌های جاسوسی سایبری آمریکا گفت: «این یک ترفند پیش‌پاافتاده و سبک است که در عین حال که از این ترفند (جاسوسی سایبری) استفاده می‌کند، نقش قربانی حمله سایبری ر ا نیز بازی می‌کند، همچون دزدی که که فریاد می‌زند: «دزد را متوقف کنید». ریاکاری (آمریکا) در موضوع امنیت سایبری کاملاً شفاف و روشن شده است».

اظهارات این دیپلمات چینی در حالی مطرح شده است که اخیراً گزارش رسانه‌ها نشان داده است که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا و سازمان اطلاعاتی آلمان، برای چندین دهه به صورت مخفیانه صاحب «کریپتو اِی‌جی» یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید تجهیزات رمزگذاری را خریداری کرده بودند.

طبق این گزارش، سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و آلمان با مالکیت این شرکت، فرصت جاسوسی از بیش از یکصد کشور از جمله مصر، لیبی، ایران، آرژانتین و عربستان سعودی را داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-02-18 18:07

افزودن دیدگاه جدید