کد مطلب: 

240720

قابلیتی کاربردی در آخرین بروزرسانی سیستم عامل iOS اضافه شد

در آخرین بروزرسانی iOS، کاربران شرکت اپل می‌توانند امکان استفاده از موقعیت مکانی را در بعضی از برنامه‌های خود قطع کنند.
قابلیتی کاربردی در آخرین بروزرسانی سیستم عامل iOS اضافه شد

به گزارش سیتنا، شرکت اپل اخیرا با انتشار یک بروزرسانی برای سیستم عامل iOS توجه کاربران را به خود جمع کرد. این بروزرسانی شامل برطرف کردن چند مشکل و افزودن تعدادی قابلیت جدید به گوشی‌های آیفون است. حالا پس از گذشت کمتر از یک هفته یکی از کاربران توئیتر، به نام براندون باچ، توانسته است متوجه یک تغییر در آخرین نسخه بتا سیستم عامل IOS 13.3.1 شود. این تغییر به حالتی است که پس از نصب سیستم عامل، پردازنده اپل آفلاین می‌شود و به این صورت کاربران حالا می‌توانند قابلیت موقعیت مکانی را غیرفعال کنند و دیگر نگران خطرات احتمالی از قبیل دنبال شدن و ردیابی شدن نباشند.

نحوه عملکرد این قابلیت

در گذشته گوشی‌های آیفون بدون غیرفعال کردن تمام قابلیت‌های موقعیت مکانی قادر به خاموش کردن این گزینه نبودند. حالا شرکت اپل این قابلیت را به پردازشگر U1 Ultra Wideband اضافه کرده است. برای فعال سازی این قابلیت لازم است که کاربر به "تنظیمات" برنامه مراجعه کند و در سپس به "سرویس‌های سیستم" برود، پس از ورود به این بخش کاربر باید با ورود به قسمت "امنیت" و سپس "سرویس‌های موقعیت مکانی" به این قابلیت دسترسی پیدا کند. پس از غیرفعال کردن موقعیت مکانی برنامه، گوشی آیفون در طی یک پیغام به شما اطلاع می‌دهد که U1 Ultra Widenband دیگر فعال به کلی نیست. شرکت اپل همچنین به کاربران هشدار داده است که این سیستم عامل هنوز دچار یک سری ایرادات نرم‌افراری است که به زودی برطرف می‌شود.

گفتنی است که پردازنده U1 Ultra Wideband حجم زیادی از اطلاعات را در فواصل کوتاه ارسال می‌کند. ئر نتیجه کاربران می‌توانند با فعال و یا غیرفعال کردن این پردازنده، تاثیر به سزایی بر روی قابلیت Airdrip بگذارند. این امکان وجود دارد که شرکت اپل این قابلیت را بر روی محصولات دیگر همانند Ipad و لپ‌تاپ‌های Mac نیز اضافه کند. از آنجا که بروزرسانی نرم‌افزار‌ها معمولا دو بار در سال عرضه می‌شوند انتظار می‌رود که نسخه کامل و با ثبات این بروزرسانی تا اواخر این هفته انتشار پیدا کند.گفتنی است که نسخه بتا دوم این بروزرسانی نیز منتشر شده است که تفاوت زیادی با نسخه اول ندارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-23 10:47

افزودن دیدگاه جدید