کد مطلب: 

240702

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک مجوز همکاری در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی را گرفت

سخنگوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا اعلام کرد این شرکت از وزارت خزانه‌داری آمریکا برای همکاری در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی مجوز گرفته است.
شرکت آمریکایی جنرال الکتریک مجوز همکاری در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی را گرفت

به گزارش سیتنا، خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نوشت: سخنگوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرد که وزارت خزانه‌داری آمریکا به این شرکت مجوز داده است تا در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی که به اشتباه توسط پدافند هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت مشارکت کند.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، اوایل ماه جاری گفته بود که کاخ سفید برای حضور شرکت‌های آمریکایی و یا هر کسی دیگر در تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی معافیت تحریمی صادر می‌کند.

دلیل حضور شرکت جنرال الکتریک آمریکا در این تحقیقات این است که این شرکت آمریکایی به همراه شرکت سفران فرانسه مالک شرکت CFM ،‌سازنده موتورهای هواپیماهای 737 است.

بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین در روز 8 ژانویه و در بحبوحه تشدید تنش بین ایران و آمریکا به دلیل ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط ارتش تروریستی آمریکا، به اشتباه از سوی یکی از سامانه‌های پدافند هوایی ایران مورد هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

بر اساس قانون تحریم آمریکا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری این کشور باید برای سفر کارشناسان وحضور شرکت‌ها در تحقیقات مربوط به این سانحه مجوز صادر کند.

ایران خواستار تجهیزاتی از فرانسه و آمریکا است تا بتواند اطلاعات مربوط به جعبه سیاه هواپیما را بازیابی کند. اما بنا به اعلام گفته سازمان هواپیمایی کشوری تاکنون پاسخ مثبتی به درخواست ایران داده نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-22 17:54

افزودن دیدگاه جدید