کد مطلب: 

240686

افزایش روزافزون حملات بدافزاری در دنیا!

کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که حملات بدافزاری بسیار بیشتر از پیش رواج یافته و کاربران فضای مجازی را به شدت گرفتار خود کرده اند.
افزایش روزافزون حملات بدافزاری در دنیا!

به گزارش سیتنا، با توجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش‌بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب‌های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می‌شود، جلوگیری به عمل بیاورند.

حالا به تازگی کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری خاطرنشان کرده اند که حملات بدافزاری و هک اطلاعات مالی و شخصی کاربران در فضای مجازی بسیار بیشتر از پیش خواهند شد به گونه ای که هر روز خیل عظیمی از کاربران را با مشکلات متعددی روبرو خواهد کرد و آنها را به دردسرهای جدی و فراوانی خواهد انداخت. 

بر اساس گزارش وب سایت fox۸live، چندی پیش شهردار شهر نیو اورلئان در ایالات متحده آمریکا از یک حمله سایبری گسترده و بزرگ خبر داد که بالغ بر ۷ میلیون دلار به زیرساخت های اصلی این شهر خسارت وارد کرده است. 

موسسه سوفولب (SophosLabs) در خصوص پیش بینی بدافزارها در سال ۲۰۱۸  برآورد کرده بود که خطرات و تهدیداتی که حملات سایبری برای موسسات، شرکت‌ها، بانک‌ها و کاربران عادی ایجاد می کردند، نه تنها در سال های آتی کمتر نخواهد شد، بلکه رکورد سالهای گذشته را نیز خواهد زد و هرساله وضعیت وخیم تر و بدتری را ایجاد خواهد کرد. 

دورکا پولاتای – پژوهشگر و محقق امینت سایبری موسسه سوفولب – دراین باره خاطرنشان کرده بود " اگر تاکنون بدافزارها به رایانه‌ها بیشتر از سایر دستگاهها و گجت‌های الکترونیکی حمله می‌کردند، باید در اینجا گفت که از این پس باید منتظر هک شدن همه دستگاههای الکترونیکی که از آن استفاده می کنید باشید".

همانطور که در اخبار گذشته اشاره شده است، سالانه شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بزرگی در سراسر جهان متحمل خسارات و آسیب‌های جبران ناپذیری می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به حمله سایبری به شرکت مالی اکوئیفاکس در آمریکا، سازمان بهداشت و سلامت در انگلستان، وزارت‌های دفاع و امور خارجه بسیاری از کشورها و شرکت سابرسی دیلویت (Deloitte) در آمریکا اشاره کرد.

بنابراین می‌توان گفت خطر حملات سایبری در کمین تمامی افراد، کاربران و شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان است و دیگر نمی‌توان ادعا کرد که کسی از گزند و خطرات حملات سایبری در امان است.

در چند سال گذشته باج افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است. 

باج افزار، بدافزاری است که به مجرمان اینترنتی این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه شخص قربانی را قفل کنند به گونه ای که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند، سپس یک پنجره روی رایانه شخص نمایان می‌شود و به او هشدار می‌دهد تا زمانی که هزینه‌ای پرداخته نشود، نمی‌تواند قفل فایل های رایانه‌اش را بازکرده و ازآن استفاده کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-01-22 11:58

افزودن دیدگاه جدید