کد مطلب: 

240405

نماینده‌ی مجلس: باید نفوذ در سامانه هوایی و انحراف هواپیمای اوکراینی بررسی شود

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: باید تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نفوذ و تخریب در سامانه‌های سازمان هوایی و انحراف هواپیمای اوکراینی به سمت مناطق حیاتی و حساس که باعث شلیک موشکی توسط پدافند شده را بررسی کرد.
نماینده‌ی مجلس: باید نفوذ در سامانه هوایی و انحراف هواپیمای اوکراینی بررسی شود

به گزارش سیتنا، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در کمال اقتدار وعده انتقام سخت از آمریکا را عملی کرد، گفت: در شرایط جنگی هر نوع درگیری حاشیه‌ای پیش‌بینی می‌شد، ایران اسلامی تنها کشوری است که بعد از ۷۰ سال جرئت پیدا کرد تا مقابل تجاوز آشکار و نقض قوانین بین‌الملی آمریکایی‌ها بایستد و تا آن زمان هیچ کشوری به خود اجازه چنین مقابله به‌مثلی را در مقابل تجاوزهای آمریکا نداده بود.

وی با بیان اینکه به رغم تهدیدهای آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن ۵۲ نقطه حساس کشور نیروهای نظامی ما انتقام سخت را عملی کردند، افزود: این اقدام قاطعانه ایران سبب شد آمریکا احساس کند موضوع جدی است و تهدیدهای آنان و هیمنه توخالیشان نتوانسته ایران را از انتقام خون سرداران مقاومت منصرف و از میدان به در کند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اقدام ایران در انهدام پایگاه نظامی آمریکا پیروزمندانه و مقتدرانه بود، تصریح کرد: هنوز هم احتمال هرگونه تهدیدی از سوی آمریکایی‌ها وجود دارد و کشور هم‌اکنون هم در حالت جنگی است و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و سیستم‌های موشکی باید آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی را داشته باشند.

حسینی شاهرودی اظهار کرد: اتفاقی که در سقوط هواپیمای اوکراینی افتاده یک اشتباه محاسباتی توسط یک شخص بوده و سردار حاجی‌زاده همانگونه که آمد و از پیروزی ایران در موشک باران عین‌الاسد حرف زد، با کمال تواضع و تأسف مقابل دوربین از مردم هم به خاطر اتفاقی که افتاده عذرخواهی کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سردار سلامی هم در صحن مجلس با همان تواضع از این حادثه تلخ اظهار تأسف کرد، گفت: متأسفانه حادثه هواپیمای اوکراینی شیرینی پیروزی عظیم عین‌الاسد را در کام مردم و خصوصاً نیروهای مسلح تلخ کرد.

وی با تأکید براینکه نمایندگان ملت از فرمانده کل سپاه خواستند ابعاد این حادثه، عمدی و یا غیرعمدی بودن آن را شفاف کند، خاطرنشان کرد: طبیعت قصه این نیست که مجموعه موشکی و دفاعی سپاه پاسداران به عمد چنین عملی را انجام داده باشد. آن هم در شرایطی که باید در اوج اقتدار مورد حمایت مردم با شد. اما موضوع اینجاست که دشمنان پس از موشک‌باران عین الاسد ما را رها نمی‌کنند.

حسینی شاهرودی اظهار کرد: باید تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نفوذ و تخریب در سامانه‌های سازمان هوایی و انحراف هواپیمای اوکراینی به سمت مناطق حیاتی و حساس که باعث شلیک موشکی توسط پدافند شده را بررسی کرد.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حضور سفیر انگلیس در تجمع‌های و اعتراض‌های مردمی قابل گذشت نیست و باید با جدیت بررسی شود. دستگاه‌های ضد جاسوسی و امنیتی و نظامی باید تحقیق کنند که همین عوامل خرابکارانه در سقوط هواپیما دست نداشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی نکات فنی هم در مورد هواپیمای اوکراینی وجود دارد، مانند اینکه چه نهادی باید فرمان توقف پروازهای عادی در حالت جنگی کشور را صادر می‌کرد و همه اینها مسائلی است که مجلس روی آن کار و گزارش آن را به ملت ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-01-14 00:51

افزودن دیدگاه جدید