کد مطلب: 

240251

اعلام نظر یک مقام مسوول درباره‌ی سقوط هواپیما؛ عکسی که در فضای مجازی می‌چرخد جعلی است

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی با بیان اینکه اولین جلسه بررسی سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی با حضور تیم کارشناسی اوکراینی برگزار شد، گفت: عکسی که در آن کلاهک یک موشک نشان داده می‌شود، مربوط به سایت سانحه بوئینگ ۷۳۷ نیست.
آخرین اعلام نظر درباره سقوط هواپیما/عکسی که در فضای مجازی می‌چرخد جعلی است

به گزارش فارس، حسن رضایی‌فر درباره جلسه‌ای که امروز با حضور تیم بررسی سانحه اوکراین در سازمان هواپیمایی ایران درباره سانحه بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی برگزار شد،‌ اظهار داشت: در این جلسه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سفیر اوکراین در ایران، مسؤولان قضایی کشور و تیم بررسی سانحه ایران و اوکراین حضور داشتند.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بررسی سانحه، بر اساس استانداردهای بین‌المللی و ایکائو و پیمان شیکاگو ‌انجام شود و از مسائل جانبی سوانح به دور باشیم؛ مقرر شد موضوعات سیاسی و منطقه‌ای در بررسی حادثه اصلاً مدنظر هیچ یک از طرفین نباشد و به صورت فنی و تکنیکی کار بررسی و دنبال شود.

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: هر دو کمیسیون بررسی سانحه ایران و اوکراین روی این موضوع توافق کردند و مقرر شد سایت سانحه را نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی کنیم و جعبه‌های سیاه نیز با همراهی یکدیگر ارزیابی، خوانده و پردازش شود.

رضایی‌فر با بیان اینکه جلسه‌ای که از صبح شروع شد کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: دائماً در سازمان هواپیمایی کشوری تا حصول نتیجه و دستیابی به علت وقوع حادثه حضور داریم و جلسات برگزار می‌شود.

* هیچ قطعه غیرمرتبطی با هواپیما در سایت سانحه نبود/عکس منتشر شده واقعی نیست

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار عکسی از یک کلاهک موشک منتسب به محلی در اطراف سایت سانحه بوئینگ ۷۳۷ اظهار کرد: ما رسماً‌ این عکس را رد می‌کنیم.

وی توضیح داد: عکس مذکور ابتدا در یکی از سایت‌های خارجی و یک توئیتر ‌برای اولین بار منتشر شد که اینجانب به عنوان رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری در فضای مجازی،‌ با منتشرکننده آن توئیتر صحبت کردم و آنها هم در وب‌سایت خود رسماً اعلام کردند: «‌این عکس را از یک منبع غیرموثق گرفته بودند و رئیس کمیسیون بررسی سانحه این عکس را رد کرده است و اعلام کرده است که این عکس واقعیت ندارد».

رئیس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ما اصلاً در محل سایت سانحه، هیچ قطعه‌ای از موشک پیدا نکردیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-01-09 20:15

افزودن دیدگاه جدید