کد مطلب: 

239703

تکمیل شدن جایگزین GPS در چین تا سال آینده

گفته می‌شود سرویس جایگزین GPS در چین تا اواسط سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد و همین حالا هم بسیاری از گوشی‌های هوشمند چینی آماده استفاده از آن هستند.
تکمیل شدن جایگزین GPS در چین تا سال آینده

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، رقیب چینی GPS بعد از سالها کار و تلاش تقریباً آماده شده است. "رن چنگچی" مدیر این پروژه فاش کرد که هسته سیستم ماهواره‌ای ناوبری "بایدو"(Baidou) در اوایل ماه دسامبر تکمیل شده است و دو ماهواره نهایی باید قبل از آغاز سال ۲۰۲۰ به مدار برسند.

این از نظر فنی سومین مرحله از "بایدو" خواهد بود که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. این سیستم اوج یک سیستم ماهواره‌ای است و به گفته "رن" تا سال ۲۰۳۵ شاهد بروزرسانی بزرگی نخواهیم بود.

اغلب کاربران چینی برای استفاده از این شبکه جدید نیازی به خرید گوشی جدید یا هر کار دیگری ندارند، چرا که به گفته پایگاه "Nikkei" حدود ۷۰ درصد از گوشی‌های هوشمند چینی در حال حاضر از "بایدو" پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر ۱۲۰ شریک تجاری وجود دارند که از "بایدو" برای استفاده از فناوری نقشه برداری صف کشیده‌اند.

مانند سرویس "گلوناس"(GLONASS) روسیه، چین نیز برای ناوبری خود به دنبال استقلال و توسعه یک سیستم ناوبری بومی است. چرا که ایالات متحده آمریکا سرویس GPS را اجرا می‌کند و از آن برای منافع سیاسی و نظامی خود استفاده می‌کند.

"بایدو" اطمینان می‌دهد که خدمات موقعیت مکانی بدون هیچ اختلالی ادامه یابند و موقعیتی را در اختیار چین قرار می‌دهد که با فناوری‌های نوظهور مانند ۵G و خودروهای خودران به خوبی پیش رود.

سامانه موقعیت‌یابی جهانی(Global Positioning System) یا "جی‌پی‌اس"(GPS) منظومه‌ای از ۲۴ ماهواره است که زمین را دور می‌زنند و در هر مدار ۴ ماهواره قرار دارد. راکت‌های کوچکی نیز ماهواره‌ها را در مسیر صحیح نگه می‌دارند. به این ماهواره‌ها "نوستار"(NAVSTAR) نیز گفته می‌شود که قادر به شناسایی موقعیت جغرافیایی با دقت بین ۱۰ تا ۱۰۰ متر هستند. این ماهواره‌ها از محاسبات ریاضی ساده‌ای برای پخش اطلاعات استفاده می‌کنند که به عنوان طول و عرض و ارتفاع جغرافیایی، توسط گیرنده‌های زمین ترجمه شده‌اند.

سیستم جی‌پی‌اس بدون وابستگی به گیرنده‌های تلفن یا اینترنت عمل می‌کند، اگرچه با این فناوری‌ها می‌توان اطلاعات دریافتی از این سیستم موقعیت‌یابی را مناسب‌تر و کاربردی‌تر کرد. سیستم جی‌پی‌اس می‌تواند توانایی‌های حیاتی در زمینه موقعیت‌یابی برای کاربران نظامی، مدنی یا کاربران عادی در سراسر جهان فراهم کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-30 13:17

افزودن دیدگاه جدید