کد مطلب: 

239517

"پست پیشتاز" در صدر شکایات مردمی از شرکت پست

وضعیت شکایت‌های ثبت‌شده از خدمات حاکی از آن است که در آبان ماه سال جاری در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده است.
"پست پیشتاز" در صدر شکایات مردمی از شرکت پست

به گزارش سیتنا، شکایت‌های ثبت‌شده از شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در بازه مهرماه نسبت به شهریورماه سال جاری تغییر چندانی نداشته است و کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به سامانه ۱۹۵ مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند.

در آبان ماه، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵درصدی داشته است.

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

اداره کل حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه ۱۹۵) را تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر کرده است.

مهم‌ترین نتایج حاصل از تحلیل داده‌های استخراج‌شده حاکی از آن است که در آبان ماه در حوزه خدمات پستی، ۷۹ شکایت ثبت شده که ۳۹.۲ درصد شکایات مربوط به پست پیشتاز بوده و در آبان ماه نسبت به مهرماه کاهش داشته است. تعداد شکایات رسیدگی‌شده در آبان ماه نسبت به مهر ماه ۴۸.۶ درصد کاهش داشته، درحالی‌که تعداد شکایات ثبتی در همین بازه ۳۰.۱ درصد کاهش داشته است. با توجه به این آمار می‌توان نتیجه گرفت عملکرد پست در رسیدگی به شکایات در آبان ماه نسبت به مهر ماه کاهش ۱۸.۵ درصدی داشته است.

کاربران سرویس‌های ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را از سرویس‌های مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند. کاربران در صورت نارضایتی از هر یک از خدمات پستی، می‌توانند به این سامانه مراجعه و مورد شکایت خود را اعلام کنند و همچنین از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2019-12-27 18:59

دیدگاه‌ها

تصویر زحمتکش
هر بسته معمولا۷۲ ساعت طول میکشه من بستم ۱۸ ام تحویل شده ۲۰چهارم کد مرسوله اومده امروز ۲۹ میرنم هنوز هموجاست...
ارسال شده توسط زحمتکش در 29 اسفند 99 - 06:13
تصویر سید علی هاشمی نصر
حذف شکایت چطور انجام میشه
ارسال شده توسط سید علی هاشمی نصر در 30 دى 99 - 12:49
تصویر مهدی منافی
سلام من هشت روز پیش از تهران سفارش دادم الان هم تو شهر آذربایجان غربی هست مامور پست میاد و نمیخواد زنگ بزنه و میره این چه وضعشه مردمو مسخره کردید با پست پیشتاز میگید یک الی سه روز به دستتون میرسه
ارسال شده توسط مهدی منافی در 26 دى 99 - 01:30
تصویر Atena
مرسوله من قرار بود ۴،۵ روزه از اصفهان به هشتگرد برسه ولی۱۰ روز شده و هنوز نرسیده
ارسال شده توسط Atena در 14 دى 99 - 11:30
تصویر Anonymous
سلام بسته پستی را از همه شهرها قابل رهگیری هست اما متاسفانه همین که بسته به کرمانشاه برسه به هیچ عنوان ازش خبر نداری تا به دستت برسه لطفاً پیگیری کنید پست کرمانشاه دراین مقوله خیلی خیلی ضعیفه
ارسال شده توسط Anonymous در 08 دى 99 - 22:36
تصویر قدمی
بسته من هشت روزه از تهران به کرج نرسبده
ارسال شده توسط قدمی در 01 دى 99 - 19:05

افزودن دیدگاه جدید