کد مطلب: 

239450

خطرات فناوری تشخیص چهره در چین به نمایش گذاشته شد

در روزهای اخیر یک نمایشگاه هنری در چین برگزار شده که در آن به شیوه‌های مختلف در مورد خطرات استفاده گسترده از فناوری تشخیص چهره به مردم هشدار داده می‌شود.
خطرات فناوری تشخیص چهره در چین به نمایش گذاشته شد

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، فناوری تشخیص چهره توسط بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌های فناوری در جهان برای شناسایی مردم و نیز کنترل و نظارت بر آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما عموم مردم اطلاعات زیادی در این زمینه ندارند.

نمایشگاه یادشده در شهر شنزن چین برگزار شده و بیش از ۶۰ اثر هنری و فنی در آن از هنرمندان چینی و خارجی به نمایش درآمده که همه آنها در مورد ناممکن بودن ناشناس باقی ماندن در عصر استفاده از فناوری تشخیص چهره به مردم هشدار می‌دهند.

این نمایشگاه که چشمان شهر نام دارد، حاوی عکس‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه شهروندان عادی که در حال رفت و آمد در نقاط مختلف هستند، با استفاده از دوربین‌های تشخیص هویت شناسایی شده و نام و نام خانوادگی و دیگر جزئیات مربوط به آنها برملا می‌شود.

بسیاری از صاحب نظران و متخصصان امور سیاسی و اجتماعی که از تبعات خطرناک همه گیر شدن این فناوری نگران هستند، می‌گویند از اینکه دولت چین فرصتی برای بحث و تبادل نظر در این زمینه با استفاده از هنر به وجود آورده خرسند هستند. این افراد فناوری مذکور را یک چالش جهانی توصیف کرده‌اند و معتقدند که بهترین راه مقابله با چالش‌های ناشی از آن بحث آزادانه در این زمینه در محیط‌های عمومی است.

در این نمایشگاه تجهیزات فنی شناسایی چهره هم نصب شده که به افراد امکان می‌دهد کارکرد عملی آن را از نزدیک مشاهده کرده و درک کنند چنین ابزاری باعث افشای هویت هر فردی می‌شوند. برخی نمایشگرهای نصب شده در این نمایشگاه هم به افراد نشان می‌دهند که دوربین‌های تشخیص چهره لحظه به لحظه آنها را تعقیب می‌کنند و فرد دیگر نمی‌تواند رفت و آمدهای روزانه خود را مخفی نگه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-26 12:27

افزودن دیدگاه جدید