کد مطلب: 

239254

هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا، رکورد فروش سال گذشته خود را شکست

شرکت هوآوی در سال ۲۰۱۹ توانست نزدیک به ۳۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بیشتری نسبت به سال گذشته به فروش برساند.
هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا، رکورد فروش سال گذشته خود را شکست

به گزارش سیتنا، با وجود آن که هوآوی برنامه داشت تا در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۷۰ میلیون تلفن هوشمند به فروش برساند، با توجه به تحریم‌های آمریکا برای این شرکت و عدم ارتباط با شرکت‌های آمریکایی به خصوص گوگل، حال انتظار مدیران هوآوی از فروش سالیانه این شرکت ۴۰ میلیون کاهش پیدا کرده است. بر اساس گزارشی از Sina Technology News، ریچارد یو، مدیر عامل اجرایی هوآوی در جلسه‌ای داخلی اعلام کرد که این شرکت در سال جاری حدود ۲۳۰ میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده است.

فروش کمتر از میزان پیش‌بینی شده

فروش گوشی‌های هوشمند هوآوی تا پایان اکتبر به ۲۰۰ میلیون دستگاه رسید، در آن زمان شرکت چینی به طور متوسط هفته‌ای ۵ میلیون دستگاه موبایل به فروش می‌رساند. طبق افزایش همیشگی خرید موبایل پس از ماه اکتبر، هوآوی پیش‌بینی می‌کرد تا فروش خود را به هفته‌ای ۷ میلیون دستگاه برساند. اما دقیقا در همین زمان تحریم‌های آمریکا بر روی این شرکت اجرا شد و نبود سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هوآوی، موجب شد تا فروش هفتگی این شرکت به ۳ میلیون نسخه برسد. حال با توجه به تعطیلات سال نو میلادی و کاهش خرید موبایل در بازار، انتظار می‌رود فروش هفته‌ای ۳ میلیون دستگاه مجددا کاهش پیدا کند.

روند رو به رشد هوآوی با وجود تحریم‌های آمریکا ادامه دارد

با این وجود هوآوی که ۲۰۶ میلیون تلفن هوشمند در سال ۲۰۱۸ و ۱۵۳ میلیون تلفن در سال ۲۰۱۷ فروخته بود، امسال رکورد‌های پیشین خود را شکست و توانست روند صعودی فروش را حفظ کند. البته با توجه به کیفیت و محبوبیت محصولات هوآوی، انتظار می‌رفت در سال ۲۰۱۹، فروش این شرکت به مجموع فروش تلفن هوشمند شرکت سامسونگ نزدیک شود. حتی ریچارد یو پیشتر اعلام کرده بود که طی دو سال آینده از نظر فروش، سامسونگ را شکست خواهند داد، اما در این میان تحریم‌های هوآوی برای این شرکت دردسرساز شده و هوآوی امیدوار است تا بتواند تحریم‌های آمریکا را لغو کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-23 12:44

افزودن دیدگاه جدید