کد مطلب: 

238831

تولید باتری‌های شارژی کار دست شرکت‌های فناوری داد!

۱۴ نفر علیه آلفابت، اپل، دل، مایکروسافت و تسلا شکایت کرده اند. این افراد قیم کودکانی هستند که در معادن استخراج کبالت زخمی شده اند یا جان باخته اند. کبالت عنصری مهم برای تولید باتری ها است.
تولید باتری‌های شارژی کار دست شرکت‌های فناوری داد!

به گزارش سیتنا به نقل از گیزموچاینا، موسسه IRAdvocates از جانب ۱۴ فرد شکایتی در دادگاه فدرال آمریکا علیه شرکت های فناوری بزرگ ثبت کرده است.

این افراد قیم کودکانی بوده اند که در معادن کبالت جمهوری کنگو هنگام کندن تونل، فروپاشی دیوار یا حوادث مشابه فوت کرده اند یا زخمی شده اند. بزرگترین ذخایر کبالت دنیا در کنگو وجود دارد. این فلز برای تولید باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ حیاتی است و در محصولات مختلف از خودروی برقی گرفته تا موبایل کاربرد دارد.

این شکایت علیه اپل، آلفابت (شرکت مادر گوگل) دل، مایکروسات و تسلا تنظیم شده است. شاکیان ادعا می کنند مدارکی در اختیار دارند که نشان می دهد این شرکت ها به معادنی کمک کرده اند که از آنها و کودکانشان سواستفاده کرده و با بهره کشی از این افراد در معادن کبالت به مرگ یا جراحات خطرناک آنها منجر شده اند.

در این شکایت نامه آمده است:  کودکان خردسالی شاغل در معادن کبالت، نه تنها مجبور هستند تمام وقت کار کنند بلکه باید این شغل خطرناک را به بهای از دست رفتن تحصیلات و آینده شان انجام دهند. آنها هنگام فروپاشی تونل ها و بروز خطرات مربوط به استخراج کبالت  زخمی یا کشته می شوند.

شاکیان خواهان دادگاهی با حضور هیات ژوری و خواستار دریافت غرامت هستند. همچنین آنها می خواهند شرکت های فناوری خدمات درمانی مناسب برای آنها فراهم و محیط زیست را را پاکسازی کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-16 16:22

افزودن دیدگاه جدید