کد مطلب: 

238446

اسباب بازی‌های هوشمند تهدیدی برای امنیت کودکان

محققان امنیتی هشدار می دهند که اسباب بازی های هوشمند قابل اتصال به اینترنت، آسیب پذیری هایی دارند که باعث می شود کودکان استفاده کننده از آنها در معرض خطر قرار بگیرند.
اسباب بازی‌های هوشمند تهدیدی برای امنیت کودکان

به گزارش سیتنا به نقل از یاهونیوز، این اسباب بازی ها به علت قابلیت ارتباط با شبکه های ارتباطی و از جمله اینترنت به افراد غریبه امکان می دهند کودکان را مشاهده کرده، با آنها صحبت کنند و سواستفاده های مختلفی را به عمل آورند.

پژوهشگران آمریکایی معتقدند دولت این کشور باید هر چه سریع تر قوانینی را به تصویب برساند تا شرکت های سازنده اسباب بازی های هوشمند موظف شوند تا برخی استانداردهای امنیتی در زمان تولید این محصولات را رعایت کنند.

بررسی هفت گروه از اسباب بازی های هوشمند قابل اتصال به اینترنت که توسط شرکت های آمازون، آرگوز، جان لویز و اسمیت به فروش می رسند، نشان می دهد تمامی آنها در برابر حملات هکری آسیب پذیر هستند.

به عنوان مثال یک واکی تاکی مشهور به نام «کیدی گیر» که برای ارتباط بی سیم کودکان از فاصله حداکثر ۲۰۰ متری به کار می رود قابل هک شدن است و افراد غریبه از این طریق می توانند با کودکان صحبت کرده و آنها را آزار داده یا بترسانند.

همچنین میکروفون های اسباب بازی «کارائوکه» به علت ضعف سیستم بلوتوث قابل هک شدن هستند و هکرها از طریق آنها می توانند پیام های ضبط شده خود را برای دیگران پخش کنند. لذا ضروری است والدین از خرید چنین اسباب بازی هایی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-12-10 16:28

افزودن دیدگاه جدید