کد مطلب: 

237606

فعال شدن کد دستوری جاماندگان بسته حمایتی از 8 صبح سه شنبه 5 آذرماه

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از فعال شدن کد دستوری جاماندگان بسته حمایتی در روز سه شنبه ۵ آذرماه خبر داد.
فعال شدن کد دستوری جاماندگان بسته حمایتی از 8 صبح سه شنبه 5 آذرماه

غلامرضا اشرفی، امروز دوشنبه ۴ آذر، اظهار کرد: از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 5 آذرماه جاری کد دستوری *6369# به طور رسمی فعال شده و امکان ثبت درخواست شماره ملی سرپرست خانوار فراهم است.

وی ادامه داد: شماره تلفنی که از آن به سامانه مذکور مراجعه می‌شود باید متعلق به سرپرست خانوار بوده و با شماره ملی سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: درخواست مراجعه‌کنندگان به صورت سیستمی بررسی و نهایتا ظرف 24 ساعت کد رهگیری برای متقاضیان از طریق پیامک با سرشمار HEMAYAT ارسال خواهد شد و متقاضیان باید پس از 48 ساعت از زمان دریافت کد رهگیری به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

اشرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه تدابیر لازم برای بررسی غیرحضوری درخواست متقاضیان درنظر گرفته شده است، نیاز به هیچ‌گونه مراجعه حضوری به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها و زیرمجموعه‌های آن نظیر سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان بهزیستی، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و سایر نهادها نظیر استانداری، فرمانداری، بخشداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود ندارد.

وی با اشاره به معیار بررسی درخواست متقاضیان گفت: اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان که بیش از 20 پایگاه اطلاعاتی در شکل‌گیری آن نقش دارند ثبت شده و این پایگاه ملاک بررسی درخواست متقاضیان است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی رتبه سوم را در میان سایر استان‌ها از لحاظ پوشش طرح حمایت معیشتی دولت در کشور دارد.

اشرفی با بیان اینکه هم استانی‌ها باید مراقب سوء استفاده‌های احتمالی  باشند، خاطرنشان کرد: تنها مرجع اطلاع‌رسانی رسمی در خصوص شناسایی مشمولان، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هرگونه اطلاع‌رسانی توسط سایر نهادها در خصوص شمول و بررسی درخواست متقاضیان فاقد اعتبار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-25 21:41

افزودن دیدگاه جدید