کد مطلب: 

237425

تحقیق کنگره‌ی آمریکا از گوگل پیرامون جمع آوری سوابق پزشکی افراد

تلاش مخفیانه گوگل برای جمع آوری سوابق پزشکی میلیون ها آمریکایی که به نقض حریم شخصی و امنیت آنها انجامیده، با واکنش کنگره این کشور مواجه شده است.
تحقیق کنگره‌ی آمریکا از گوگل پیرامون جمع آوری سوابق پزشکی افراد

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا بر روی همکاری تجاری مخفیانه گوگل و موسسه بهداشتی و درمانی Ascension متمرکز شده اند که در قالب آن اطلاعات پزشکی و درمانی مراجعه کنندگان به 150 بیمارستان و بیش از 50 مرکز درمانی برتر ایالات متحده در اختیار گوگل قرار می گیرد تا از این داده ها برای ارائه خدمات سلامت الکترونیک جدید این شرکت استفاده شود.

قرار است بررسی اولیه این قانون شکنی جدید گوگل توسط الیزابت وارن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و همکاران وی ریچارد بلومنتال و بیل کسیدی صورت بگیرد. آنها روز گذشته با ارسال نامه ای خطاب به آلفابت که شرکت مادر تخصصی گوگل محسوب می شود از این شرکت سوالاتی را در مورد دسترسی به سوابق پزشکی و درمانی دهها میلیون نفر آمریکایی پرسیدند و خواستار پاسخگویی سریع در این زمینه شدند.

این سه نفر بر روی رابطه تجاری گوگل با شرکت Ascension Health متمرکز شده اند. Ascension Health بزرگترین مشتری خدمات کلود گوگل در حوزه خدمات درمانی نیز محسوب می شود و گوگل قصد دارد خدمات هوش مصنوعی نیز در اختیار آن قرار دهد.

هنوز مشخص نیست گوگل تا چد حد اطلاعات خصوصی درمانی و بهداشتی مردم را از طریق Ascension Health دریافت می کند. این شرکت در واکنش اعلام کرده که از پاسخگویی به سوالات در این زمینه خرسند خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-23 11:35

افزودن دیدگاه جدید