کد مطلب: 

237301

مزایای سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM)

بعد از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس در سال گذشته توسط اپل و بهره مندی آنها از قابلیت پشتیبانی از سیم کارت ای سیم (eSIM)، این تکنولوژی به طور جدی تری توسط کاربران و کارشناسان دنبال شد تا به تفاوت آن با سایر سیمکارت های معمولی بیشتر پرداخته شود.
مزایای سیم‌کارت‌های ای‌سیم (eSIM)

به گزارش سیتنا،  واژه سیم‌کارت ای‌سیم(eSIM) به‌معنای سیم‌کارت قابل ادغام و مخفف عبارت (Embedded Subscriber Identity Module) است و همانطور که از نامش مشخص است، بخش جداناپذیری از برد اصلی گوشی هوشمند موردنظر محسوب می‌شود. سیم کارت ای‌سیم به معنای یک سیم‌کارت یکپارچه با گوشی هوشمند است و این بدان معناست که دیگر سیم‌کارت فیزیکی قابل خروج از گوشی هوشمند نخواهد بود و اپراتور مربوطه در کشورهای محل سکونت باید از آن پشتیبانی کند.

البته شنیده‌ها حاکیست که نسخه مخصوص بازار چین از این دو مدل گوشی آیفون همانند سایر گوشی‌های دو سیم‌کارته معمولی است اما در نسخه سایر کشورها به‌نظر می‌رسد که از یک سیم‌کارت فیزیکی و یک ای‌سیم بهره خواهد گرفت. استفاده از سیم‌کارت ای‌سیم مستلزم پشتیبانی اپراتورها از این نوع سیم‌کارت است که در حال حاضر تنها در ۹ کشور جهان امکانات و زیرساخت‌های لازم آن وجود دارد.

هم‌اکنون کشورهایی که از این قابلیت سیم‌کارت‌های ای‌سیم پشتیبانی می‌کنند، شامل اتریش، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، آلمان، مجارستان، هند، اسپانیا، انگلیس و ایالات متحده آمریکا می‌شوند و به نظر می‌رسد که تنها کاربران ساکن در کشورهای مذکور قادر خواهند بود از این نسخه‌های دو سیم‌کارته گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ بهره‌مند شوند.

بر اساس گزارش وب سایت digitaltrends، با افزایش محبوبیت استفاده از سیم‌کارت‌های ای‌سیم، انتظار می‌رود که تعداد بیشتری از کشورهای جهان سعی دارند از این تکنولوژی پشتیبانی کنند.

یکی از بزرگترین مزایای این فناوری برای شرکت‌های تولیدکننده موبایل آن است که دیگر نیازی نیست فضای جداگانه‌ای را در کناره یا پشت گوشی برای قرار گرفتن سیم‌کارت‌های معمول تعبیه کنند که این در نهایت دست آن‌ها را برای طراحی‌های زیبا، سبک و جذاب گوشی‌های هوشمند باز می‌گذارد و طراحی حاشیه و کناره‌های گوشی‌ها می‌تواند با پشتیبانی از این قابلیت نازک‌تر و باریک‌تر از قبل شود.

تعویض و جابجایی سیم‌کارت نیز کمتر از چند ثانیه به طول می‌انجامد و دیگر نیازی نیست برای برقراری ارتباط و اطمینان از راه‌اندازی شبکه برای سیم‌کارت موردنظر، با کسی تماس بگیریم.

یکی دیگر از مزایای بزرگ آن برای افراد و کاربرانیست که به‌صورت مداوم در حال سفر به کشورهای مختلف هستند و با بهره‌مندی از این فناوری دیگر نیازی به تعویض و خرید سیم‌کارت جدید مخصوص کشور مربوطه نخواهند داشت که این امر خود موهبت بزرگی برای این دسته از کاربران به شمار خواهد رفت چراکه از خریداری و تهیه خیل عظیمی از سیم‌کارت‌های محلی کشورهای گوناگون جلوگیری بعمل می‌آورد و علاوه بر کاهش هزینه برای کاربران، اپراتورها را نیز از پرداخت هزینه‌های گزاف و اضافی برای تولید و ارائه سیم‌کارت معاف خواهد کرد.

بدین‌ترتیب شما با بهره‌مندی از فناوری سیم‌کارت ای‌سیم، دیگر نیازی به همراه داشتن تعداد زیادی سیم‌کارت محلی ندارید بلکه شما قادر خواهید بود تنها با یک تماس با اپراتور یا از طریق یک اپلیکیشن، شبکه موبایلی خود را با توجه به موقعیت جغرافیایی جدید خود انتخاب کرده و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-21 09:19

افزودن دیدگاه جدید