کد مطلب: 

237180

زمان همکاری آمریکا با هواوی ۹۰ روز تمدید شد

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد ۹۰ روز دیگر به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد تحت «اجازه نامه های عمومی موقت» با شرکت هواوی همکاری کنند.
زمان همکاری آمریکا با هواوی ۹۰ روز تمدید شد

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، در ماه می دولت ترامپ خرید و فروش محصولات و تجهیزات هواوی را به طور موقت ممنوع کرد. دولت آمریکا دلیل این اقدام اضطراری را نگرانی درباره جاسوسی هواوی از کاربران آمریکایی برای دولت چین اعلام کرد.

در این میان سازمان ها و شرکت هایی که خواهان معافیت از طرح ممنوعیت فعالیت تجاری با هواوی بودند باید از وزارت بازرگانی آمریکا اجازه نامه ای به نام «اجازه نامه عمومی موقت» (Temporary General License) دریافت می کردند.

آخرین مرحله معافیت های اعطا شده به شرکت های آمریکایی روز یکشنبه تمام شد اما وزارت بازرگانی دیشب اعلام کرد این مهلت ۹۰ روز دیگر ادامه می یابد.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در یک بیانیه رسمی در این باره نوشته است: «اجازه نامه عمومی موقت» به کریرهای مخابراتی اجازه می دهد سرویس رسانی به مشتریان خود را در برخی از دورافتاده ترین مناطق آمریکا ادامه دهند.

این در حالی است که جنگ تجاری بین آمریکا و چین به سود هیچ کدام از کشورها نبوده است. نشریه نیویورک تایمز هفته گذشته در گزارشی نوشت دولت آمریکا مشغول بررسی معافیت محصولات خاصی است که به شرکت ها اجازه می دهد برخی کالاهای هواوی از جمله تلفن های هوشمند آن را بفروشند.

چنین معافیتی بدان معناست که مشتریان می توانند گجت های این شرکت را بخرند با این وجود مشکلات مربوط به « اجازه نامه موقت عمومی» را حل نمی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-19 09:21

افزودن دیدگاه جدید