کد مطلب: 

236809

پلیس فدرال آمریکا: جرایم سایبری به دلیل کلاهبرداری‌های پیشرفته افزایش یافته است

پلیس فدرال آمریکا (FBI) از رشد جرایم سایبری به دلیل وقوع کلاهبرداری‌های پیشرفته و پیچیده در این کشور خبر داده است.
پلیس فدرال آمریکا: جرایم سایبری به دلیل کلاهبرداری‌های پیشرفته افزایش یافته است

به گزارش سیتنا، ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی، ضرر ۲۲۰ میلیون دلاری را به دلیل کلاهبرداری‌ها متحمل شد. طبق اعلام شرکت بیمه ملی WFG آمریکا این ضررها در سال ۲۰۱۹ میلادی از ۱.۵ میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت.

پلیس فدرال آمریکا به تازگی اعلام کرده که در گذشته تلاش برای فریب مردم و کلاهبرداری از آن‌ها اغلب به روش‌های ساده و ناآزموده صورت می‌گرفت اما اکنون این روش‌ها به صورت پیشرفته و در سطوح بالا به ویژه به کمک فناورهای جدید و اینترنتی شکل می‌گیرند. 

به منظور مقابله با برخی از انواع این کلاهبرداری‌ها، ماموران اف‌بی‌آی به مردم تاکید می‌کنند که اگر از طریق ایمیل از آن‌ها خواسته شد مبلغی پول را در مهلت معین منتقل کنند، نباید با عجله و پیش از حصول اطمینان از هویت گیرنده پول، این مبلغ را واریز کنند و در عوض با یک شماره شناخته شده از شخصی که ایمیل از آن ارسال شده است، تماس بگیرند تا درخواست را تأیید کند.

به گفته یکی از مامورین نظارتی کارگروه سایبری اف‌بی‌آی، این ایمیل‌های کلاهبرداری اکنون بسیار خوش ساخت بوده و جزئیات بسیاری را در برمی‌گیرند و متناسب با یک قربانی خاص طراحی می‌شوند. 

این ایمیل‌ها در واقع بخشی از مهندسی اجتماعی است که قربانی را ناگزیر به انجام کاری بر اساس طرحی ساختگی یا جدول زمانی ساختگی می‌کند.

در یکی از بزرگ‌ترین موارد در نوع خود در تاریخ ایالات متحده، مقامات فدرال در لس‌آنجلس در ماه اوت کیفرخواستی را صادر کردند که طی آن ۸۰ نفر که بیشترشان نیجریه‌ای هستند، به سرقت شش میلیون دلار از طریق کلاهبرداری‌های ایمیلی و شبکه پولشویی متهم شدند. 

به گفته دستیار ویژه اف‌بی‌آی مسئول بخش "پورتلند"، دنبال کردن چنین پرونده‌هایی می‌تواند تا سال‌ها به طول بینجامند.

مشارکت بین قربانیان، اجرای قوانین محلی، پلیس فدرال آمریکا و دفاتر میدانی آن در خارج از کشور و اجرای قانون در سایر کشورها برای مقابله با این جرم فراملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضررهای ناشی از جرایم مربوط به رایانه از اول ژانویه تا ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۹) تنها در "اورگان" از ۲۴ میلیون دلار نیز فراتر رفته و برای کل سال گذشته میلادی (۲۰۱۸)، مبلغ ۲۳.۵ میلیون دلار به سرقت رفته است.

بنا بر گزارش آسوشیتدپرس، بیشتر مبالغ ضررها در کلاهبرداری‌های به اصطلاح مربوط به ایمیل‌ها رخ داده است که در آن گروه‌های جرایم سازمان یافته، قربانیان را برای انجام انتقال وجه به حساب‌های بانکی مربوط به مجرمان به شیوه‌های غیرقابل تشخیص و پیچیده فریب می‌دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-11 09:28

افزودن دیدگاه جدید