کد مطلب: 

236618

گوگل با شرکت‌های امنیتی برای پاکسازی پلی‌استور همکاری می‌کند

به دنبال سواستفاده‌های گسترده از فروشگاه آنلاین پلی استور گوگل به منظور انتشار برنامه‌های آلوده، گوگل قصد دارد برای حل این معضل با شرکت های امنیتی همکاری کند.
گوگل با شرکت‌های امنیتی برای پاکسازی پلی‌استور همکاری می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، گوگل قصد دارد با سه شرکت امنیتی همکاری کند تا از این طریق شناسایی اپلیکیشن ها و برنامه‌های کاربردی آلوده در فروشگاه پلی استور تسهیل شود و از آلوده شدن گوشی ها و تبلت‌های کاربران به انواع بدافزار و ویروس و غیره جلوگیری شود.

گوگل عنوان این ابتکار عمل جدید را اتحاد دفاعی اپلیکیشن ها گذاشته و امیدوار است با این کار قبل از حملات گسترده به گوشی های اندرویدی با استفاده از بدافزارهای مختلف بتواند آنها را شناسایی کرده و به سرعت حذف کند.

بیش از 2.5 میلیارد گوشی و تبلت در سراسر جهان مجهز به سیستم عامل اندروید هستند و لذا این سیستم عامل پرطرفدار به هدفی جذاب برای هکرها و جنایتکاران آنلاین مبدل شده است.

سواستفاده ها از پلی استور معمولا در قالب مخفی کردن انواع بدافزارهای مخرب در برنامه هایی با ظاهر عادی صورت می گیرد و گوگل گاهی تا مدتها نمی تواند برنامه های آلوده و خطرناک را شناسایی کند و از همین رو در برخی اوقات میلیون ها گوشی اندرویدی به برنامه های سارق اطلاعات آلوده می شوند.

سه شرکت امنیتی که برای اجرای این طرح با گوگل همکاری می کنند، ESET، Lookoutو  Zimperium نام دارند و مشخص نیست در آینده بر تعداد آنها افزوده می‌شود یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-07 11:31

افزودن دیدگاه جدید