کد مطلب: 

236517

لوگوی شرکت فیسبوک تغییر کرد

فیسبوک لوگوی شرکت خود را به یک طرح مینیمالیستی از نام Facebook تغییر داد تا این شرکت و زیرمجموعه‌هایش چون اینستاگرام و واتساپ را از این شبکه اجتماعی تفکیک کند.
لوگوی شرکت فیسبوک تغییر کرد

به گزارش سیتنا، در این لوگوی جدید نام فیس‌بوک به طور ساده و با حروف بزرگ نوشته شده و دیگر از آن حرف f آبی رنگ که مدت‌هاست به عنوان نماد فیس‌بوک شناخته می‌شود، خبری نیست.

شرکت فیس‌بوک طی پستی وبلاگی در این‌باره نوشت: «امروز، ما برند شرکتمان را به روزرسانی می‌کنیم تا در مورد محصولاتی که از طرف فیس‌بوک ارائه می‌شوند، شفاف‌تر باشیم.»

«مردم باید بدانند محصولاتی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، توسط کدام شرکت‌ها ساخته شده‌اند. خدمات اصلی ما شامل نرم‌افزار فیس‌بوک، مسنجر، اینستاگرام، واتساپ، آکیولس، ورک پلیس، پورتال و کالیبرا هستند. این نرم‌افزارها و فناوری‌ها سالهاست که زیرساخت‌های مشترکی دارند و تیم‌های پشت آن‌ها اغلب با هم کار می‌کنند. در هفته‌های پیش رو، ما در محصولات و ایده‌های بازاریابی خود از یک برند جدید استفاده خواهیم کرد. این شامل راه‌اندازی یک وبسایت جدید برای شرکت نیز می‌شود.»

تصمیم کمپانی فیس‌بوک برای ایجاد تمایز در لوگوی این شرکت و شبکه اجتماعی فیس‌بوک در بحبوحه انتقادات نمایندگان مجلس و حامیان حقوق بشر در آمریکا از ضعف این شرکت در حفظ حریم شخصی کاربران و نگرانی‌ها از این که جمع‌آوری اطلاعات که بر روی پلتفرم فیس‌بوک مرسوم است به دیگر کسب و کارهای این شرکت نیز کشیده شود، گرفته شد.

این شرکت همچنین به دلیل برنامه‌های خود برای به هم وصل کردن ظرفیت‌ هلدینگ‌های خود به یکدیگر مورد تحقیقات آنتی تراست یا ضدانحصار قرار دارد. برخی از سیاستمداران آمریکایی از جمله الیزابت وارن از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا خواستار واگذاری اجباری اینستاگرام و دیگر متعلقات جانبی فیس‌بوک شده‌اند؛ ایده‌ای که مارک زاکربرگ بنیانگذار و سهامدار اصلی فیس‌بوک با تمام قوا در برابر آن ایستادگی می‌کند. فیس‌بوک همچنین به دلیل برخی ابتکار عمل‌های جدید خود از جمله عرضه ارزدیجیتال لیبرا نیز با انتقاداتی مواجه شده است.

شرکت فیس‌بوک از سال ۲۰۱۲ به عرضه عمومی سهام خود پرداخت و به یک شرکت سهامی عام تبدیل شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-05 11:02

افزودن دیدگاه جدید