کد مطلب: 

236397

پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در جهان

در این گزارش به معرفی برنامه‌هایی که رکورد بیشترین دانلود از گوگل‌پلی را دارند را معرفی خواهیم کرد.
پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های اندرویدی در جهان

به گزارش سیتنا، گوگل‌پلی یک فروشگاه مجازی نرم افزاری اندروید است که توسط سازنده این سیستم عامل، یعنی گوگل ساخته و پشتیبانی می‌شود. گوگل‌پلی بزرگ‌ترین و جامع‌ترین فروشگاه برنامه‌های اندرویدی در جهان است که می‌توان گفت تمامی افرادی که تلفن هوشمند اندرویدی دارند، حداقل چندباری برای دانلود یا بروزرسانی نرم افزار‌های خود، به آن سر زده‌اند، درواقع خود گوگل به صورتی اندروید را طراحی کرده که کاربران را برای دانلود یا بروزرسانی نرم افزاری به گوگل‌پلی هدایت می‌شوند. به همین جهت، این مارکت اندرویدی چند صد میلیون کاربر فعال دارد و میلیون‌ها نرم افزار نیز در آن به صورت رایگان یا پولی، ارائه شده است. گوگل پلی مرجع نرم افزار اندروید است و تمامی شرکت‌های بزرگ و کوچک توسعه دهنده نرم افزاری به دنبال آن هستند تا برنامه تولیدی خود را در این فروشگاه به کاربران عرضه کنند. از این رو می‌توان با نگاهی به آمار دانلود برنامه‌های مختلف در گوگل‌پلی به مقدار محبوبیت آن‌ها دست یافت، همچنین می‌توان فهمید که مردم جهان از چه برنامه‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند.

ما در این گزارش با بررسی برنامه‌های مختلف قصد داریم تا ۱۵ نرم افزار اندرویدی محبوب با بالاترین میزان دانلود از گوگل‌پلی را معرفی کنیم، با توجه به جامعیت گوگل‌پلی می‌توان گفت این ۱۵ برنامه در سطح جهان از محبوب‌ترین برنامه‌های اندرویدی هستند و بیشترین کاربر را دارند. البته نکته مهم آن است که در این فهرست خبری از برنامه‌های پیشفرض اندروید نیست، برنامه‌هایی مانند گوگل مپ، یوتیوب و خود گوگل‌پلی به طور پیشفرض برروی تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی نصب هستند و این درحالی است که شاید تعداد زیادی از کاربران از آن‌ها استفاده نکنند، اما با توجه به نصب بودن آن‌ها برروی اندروید، کاربرانی میلیاردی دارند. در این گزارش به برنامه‌های غیر پیشفرض خواهیم پرداخت، برنامه‌هایی که کاربران خود به گوگل‌پلی رفته و آن‌ها را دانلود کرده‌اند.

در این فهرست حضور گسترده پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی قابل تامل است، این نکته نشان می‌دهد که در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی بیشترین کاربر را دارند و محبوبیتی غیر قابل وصف پیدا کرده‌اند، پس از این نوع برنامه‌ها، بازی‌ها و چند برنامه کاربردی در این فهرست دیده می‌شود. با بررسی فهرست محبوب‌ترین برنامه‌های گوگل‌پلی همراه ما باشید:

برنامه فیسبوک
میزان دانلود: بیش از ۴ میلیارد
مالک: شرکت فیسبوک

جای تعجب ندارد که محبوب‌ترین شبکه‌اجتماعی آمریکایی در صدر این فهرست باشد، البته خیلی از کاربرانی که فیسبوک را در گوشی‌های خود دارند، زیاد به آن سر نمی‌زنند و میزان کاربران فعال فیسبوک کاهش پیدا کرده است، اما با وجود رسوایی‌های امنیتی فیسبوک و ترند شدن پویش #DeleteFacebook این شبکه اجتماعی هنوز هم طرفداران زیادی دارد و بیش از ۴ میلیارد بار از گوگل‌پلی دانلود شده است.

برنامه واتساپ
میزان دانلود: حدود ۳ میلیارد
مالک: شرکت فیسبوک

پیام‌رسان واتساپ، محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان است که شرکت فیسبوک آن را خریداری کرده و در حال حاضر مالک آن است، واتساپ نزدیک به ۳ میلیارد بار از گوگل‌پلی دانلود شده و در ماه‌های اخیر با انتشار بروزرسانی‌های مختلف در تلاش است تا نظر کاربران بیشتری را به خود جلب کند. البته انتقاد‌ها از واتساپ زیاد است و امکان دارد این برنامه محبوبیت خود را از دست بدهد.

برنامه اینستاگرام
میزان دانلود: حدود ۲ میلیارد
مالک: شرکت فیسبوک

اینستاگرام سومین برنامه محبوب اندرویدی است که مانند برنامه قبلی، فیسبوک آن را خریداری کرده و مالک آن شناخته می‌شود. هوش فیسبوک و مارک زاکربرگ در خرید و تولید محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی نکته قابل توجهی است که او را به یکی از قدرتمندترین انسان‌ها در جهان تبدیل کرده است. اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب تصویر محور این روز‌های فضای مجازی، نزدیک به ۲ میلیارد بار دانلود شده و کاربران فعال بسیاری دارد.

برنامه اسکایپ
میزان دانلود: بیش از یک میلیارد
مالک: شرکت مایکروسافت

اسکایپ با اختلاف بهترین برنامه ارتباط ویدئویی آنلاین در جهان است، این برنامه با ارتباط رایگان مبتنی بر وب، ارتباط تصویری و صوتی با کیفیتی را برقرار می‌کند، اسکایپ محبوب‌ترین برنامه گوگل‌پلی شناخته می‌شود که تحت مالکیت فیسبوک نیست. این برنامه بیش از یک میلیارد بار دانلود شده است.

بازی Subway Surfers
میزان دانلود: بیش از یک میلیارد
مالک: شرکت کیلو گیمز

بازی موج سواران مترو محبوب‌ترین بازی اندرویدی جهان است. این بازی هدف خاصی ندارد و در سبک سکوبازی و رکورد شکنی تولید شده که با گیم‌پلی اعتیادآور خود، طرفداران بسیار زیادی دارد. در این بازی شخصیت اصلی با یک اسپری رنگ، محیط مترو را رنگ‌آمیزی می‌کند و به همین دلیل پلیس مترو در تعقیب او است. به این ترتیب باید به سرعت از دست مامور مترو فرار کرده و با عبور از موانع مختلف، سکه‌های بیشتری را جمع آوری کنید.

برنامه توییتر
میزان دانلود: بیش از ۸۰۰ میلیون
مالک: شرکت توییتر

توییتر دیگر شبکه اجتماعی مطرح دنیا است که در رتبه ششم این فهرست قرار می‌گیرد، توییتر مانند فیسبوک و اینستاگرام طرفدار ندارد و بیشتر اکانت‌های افراد سیاسی و شرکت‌های مختلف در آن فعال هستند.

برنامه Clean Master: Space Cleaner & Antivirus
میزان دانلود: بیش از ۸۰۰ میلیون
مالک: شرکت چیتاه موبایل

کلین مستر، برنامه محبوب پاک‌سازی تلفن هوشمند برای اندروید است که با بیش از ۸۰۰ میلیون بار دانلود، به عنوان محبوب‌ترین برنامه کاربردی (غیر از برنامه‌های کاربردی، پیام رسان و شبکه اجتماعی) اندروید شناخته می‌شود. کلین مستر یک برنامه سبک با محیطی ساده است که با یک لمس، حافظه کش گوشی را پاک سازی می‌کند و باعث افزایش سرعت تلفن هوشمند می‌شود.

بازی Candy Crush Saga
میزان دانلود: بیش از ۸۰۰ میلیون
مالک: شرکت کینگ

بازی پازلی کندی کراش آنقدر محبوب است که شاید قبل از خواندن این فهرست فکر کنید که محبوب‌ترین بازی، این عنوان خواهد بود، اما کندی کراش بعد از ساب‌وی سورفرز در رده دوم محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد. در این بازی باید آبنبات‌های هم رنگ را در کنار هم ردیف کنید تا از بین بروند و امتیاز دریافت کنید.

برنامه اسنپ‌چت
میزان دانلود: بیش از ۷۵۰ میلیون
مالک: شرکت اسنپ

اسنپ‌چت یکی از جدید‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که در دهه دوم قرن ۲۰۰۰ تولید شده و در کمتر از ۸ سال توانست به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان تبدیل شود. اسنپ‌چت مانند اینستاگرام بر پایه محتوای تصویری توسعه پیدا کرده، اما با افکت‌ها و ویژگی‌های فانتزی متنوعی، می‌توان تصاویر یا فیلم‌های گرفته شده در آن را ویرایش کرد. این نوع افکت‌ها که معروف‌ترین آن‌ها براساس واقعیت افزوده هستند موجب جذاب شدن تصاویر می‌شود.

برنامه SHAREit
میزان دانلود: بیش از ۷۵۰ میلیون
مالک: شرکت شیر ایت تکنولوژی

برنامه شیر ایت با فناوری انتقال فایل برپایه اتصال وای‌فای که ۲۰۰ برابر سریع‌تر از بلوتوث است، توانست به سرعت، محبوبیتی دست نیافتنی به دست بیاورد، این برنامه انتقال فایل در تلفن‌های هوشمند را متحول کرد. در گوشی‌های جدید به علت کیفیت بالا دوربین، حجم تصاویر و ویدئو‌های ضبط شده بالا رفته و انتقال آن‌ها را با بلوتوث، دشوار می‌کند با شیر ایت این کار تنها در چند ثانیه رخ می‌دهد.

برنامه دراپ‌باکس
میزان دانلود: بیش از ۷۰۰ میلیون
مالک: شرکت دراپ‌باکس

دراپ‌باکس یکی از سرویس‌های مشهور فضای ابری است که با امکانات ویژه خود توانسته از نظر محبوبیت رقبای سرسختی مانند گوگل درایو، وان درایو و آی‌کلود را پشت‌سر بگذارد و به پرکاربرترین سرویس فضای ابری اندرویدی تبدیل شود. با دراپ‌باکس به آسانی و سادگی در هر جایی به فایل‌های خود دسترسی دارید، این برنامه در ابتدا ۲ گیگابایت فضای رایگان در اختیار هر کاربر قرار می‌گیرد و برای داشتن فضای بیشتر باید با یکی از پلن‌های حجمی دراپ‌باکس را خریداری کرد.

برنامه لاین
میزان دانلود: بیش از ۷۰۰ میلیون
مالک: شرکت لاین

با وجود برنامه‌های مشابه قدرتمند، لاین دومین پیام‌رسان محبوب اندرویدی است، این پیام‌رسان بعد از واتساپ، بیشترین کاربر را دارد که درصد زیادی از آن‌ها مربوط به کشور‌های شرق آسیا هستند. لاین توسط یک تیم ژاپنی طراحی شده و به خصوص در کشور‌های ژاپن، تایوان، تایلند، اندونزی و آمریکای شمالی، طرفدارانی زیادی دارد.

برنامه فلیپ‌بورد
میزان دانلود: حدود ۶۰۰ میلیون
مالک: تیم توسعه فلیپ بورد

فلیپ‌برد یک پلتفرم جامع و محبوب خبری در سراسر جهان است، با فلیپ‌بورد در هر لحظه به جدیدترین و مهم‌ترین اخبار در حوزه‌های مختلف سیاسی، ورزشی، هنری، علمی، فناوری و ... دسترسی خواهید داشت.

Super-Bright LED Flashlight
میزان دانلود: حدود ۶۰۰ میلیون
مالک: تیم توسعه دهنده

شاید تنها برنامه‌ای که هرگز تصور نمی‌کردیم در این فهرست جایی داشته باشد، نرم افزار سوپر برایت ال‌ای‌دی است که یک ابزار ساده و کم‌حجم بوده و تنها وظیفه‌اش، روشن کردن فلش ال‌ای‌دی گوشی است. سادگی و ویدجت کاربردی این برنامه، موجب محبوبیت آن شده است.

برنامه My Talking Tom
میزان دانلود: حدود ۶۰۰ میلیون
مالک: اوت‌فیت ۷

برنامه محبوب گربه سخنگو به طرز عجیبی نزدیک به ۶۰۰ میلیون بار دانلود شده، این برنامه بسیار ساده، برای کودکان بسیار سرگرم کننده است و شاید علت محبوبیت آن نیز همین موضوع باشد، والدین بسیاری این برنامه را برروی گوشی خود دارند و در مواقع لزوم با آن فرزندان خردسال خود را سرگرم می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-11-03 11:45

افزودن دیدگاه جدید