کد مطلب: 

236277

چشم امید غول‌های تکنولوژی به سرویس‌های فضای ابری

شرکت های آمازون، گوگل و مایکروسافت قصد دارند که با توسعه هرچه بیشتر سرویس های مبتنی بر فضای ابری (Cloud)، درآمدزایی و سودآوری خود را افزایش دهند.
چشم امید غول‌های تکنولوژی به سرویس‌های فضای ابری

به گزارش ایسنا، سرویس‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری به کاربران اجازه می‌دهند با هر دستگاه الکترونیکی و هر زمان که بخواهند، از طریق اینترنت به حجم زیادی از اطلاعات شخصی خود دسترسی داشته و پیدا کنند.

در سال‌های اخیر که سرویس و اپلیکیشن‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی برخوردار شده است، شرکت‌های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت به توسعه و ارائه سرویس‌های مختلفی که بر مبنای فضای ابری و کلاد ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران را برعهده دارند، پرداخته‌اند تا بدین وسیله بتوانند نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را به سمت و سوی خود جلب کنند.

تازه ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده توسط منابع خبری نشان می‌دهد که گوگل، مایکروسافت و آمازون به عنوان غول‌های تکنولوژی توسعه دهنده سرویس‌های مبتنی بر فضای ابری موسوم به Cloud قصد دارند به توسعه هرچه بیشتر و بهینه تر خدمات و اپلیکیشن‌های مذکور و افزایش درآمدزایی و سودآوری از طریق آن بپردازند.

این سه شرکت بزرگ تمرکز ویژه‌ای بر بازار توسعه زیرساخت های مربوط به فضای ابری کرده و در سال‌های اخیر سرویس های متعددی را در این زمینه توسعه داده و در اختیار کاربران قرار داده اند. همین موجب شده است که درآمدهای حاصل از این بخش برای این غول های تکنولوژی روندی صعودی و افزایشی داشته است.  

 بر اساس آمارهای مربوط به سه ماهه سوم سال جاری میلادی که در وب سایت FierceTelecom نیز آمده است، درآمدهای گوگل، مایکروسافت و آمازون از سرویس های مبتنی بر فضای ابری حدود ۲۲ میلیارد دلار گزارش و اعلام شده است که بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

این سرویس‌های ذخیره سازی مبتنی بر فضای ابری و کلاد با وعده ارائه فضای ذخیره‌سازی بیشتر به صورت رایگان به کاربران خود، سعی دارند که در رقابت تنگاتنگی که میان آنها جاری و برقرار است، پیروز شوند و بدین ترتیب گوی سبقت را از رقبای قدرتمند خود بربایند.

سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ارائه دهنده فضای ذخیره سازی ابری و کلاد به کاربران خود تا حجم و ظرفیت معلوم و مشخصی امکان آپلود و ذخیره سازی فایل ، تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را به صورت رایگان می‌دهند و در صورت تمایل کاربران به افزایش حجم ظرفیت موردنظر خود، از آنها به ازای ارائه حجم‌های مختلف ۱۰۰ گیگابایتی و ۲۰۰ گیگابایتی، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ ترابایتی پول و حق اشتراک دریافت می‌کنند.

"فضای ابری"، "فضای ذخیره‌ساز آنلاین"، "ذخیره‌ساز ابری"، "cloud"، "رایانش ابری"  که این روزها در اطرافمان بسیار بکار می‌رود، به کاربران این امکان را می‌دهد تا تمامی اطلاعات و فایل‌های خود را در آن آپلود کرده و در هر زمان و هر مکان از طریق اینترنت به آن‌ها دسترسی داشته باشند و اطلاعات خود را دانلود کرده و مجدد استفاده کنند.

از مزایای  این سرویس می‌توان به سهولت استفاده از آن، امنیت زیاد، ازبین نرفتن فایل‌ها، انتقال راحت فایل‌ها و قابلیت استفاده در هر مکان اشاره کرد و پیش‌بینی می‌شود که تا چند سال آینده  کلیه هارددیسک‌ها و فلش مموری‌ها جای خود را به فضای ابری بدهند البته این در صورتی است که پهنای باند اینترنت کشورهای مختلف گسترش یابد.

در اصل فضای ابری از مجموعه‌ای از رایانه‌های به هم متصل، تشکیل شده است تا به عنوان یک سیستم واحد که اتصال به جای خاصی ندارند، عمل کنند. در این حالت هر کاربر تنها با اتصال به این سیستم و بدون نصب برنامه خاصی قادر خواهد بود تا از یک یا چند سرویس آنلاین مختلف استفاده کنند.

البته با وجود مزایای بسیاری که سرویس‌های فضای ابری از اول تاکنون داشته‌اند، همواره مورد نقد و انتقادات شدید از سوی تحلیلگران حوزه امنیت سایبری قرار گرفته‌اند چراکه آن‌ها بر این باورند دسترسی هکرها و مجرمان سایبری از این طریق بسیار آسان‌تر از حالت‌های دیگر است و کاربران گویا اطلاعات شخصی و محرمانه خود را دو دستی تقدیم هکرها و افراد غریبه کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-11-01 09:48

افزودن دیدگاه جدید