کد مطلب: 

235871

موفقیت دانشمندان به تولید نوعی پوست مصنوعی هوشمند

پوست مصنوعی هوشمند اختراع جدیدی است که از توانایی بسیار خوبی برای ایجاد ارتباط بین کاربر و دستگاه برخودار است.
موفقیت دانشمندان به تولید نوعی پوست مصنوعی هوشمند

به گزارش سیتنا، در جهان امروز گوشی‌های هوشمند و تعدادی دیگر از دستگاه‌ها مانند لپ‌‌تاپ‌ها، همراهی همیشگی برای مردم در کشورهای مختلف هستند. به جرات می‌تواند گفت امروز دیگر تعداد بسیار محدودی از مردم از تلفن همراه استفاده نمی‌کنند. این ارتباط دائمی با دستگاه‌های هوشمند هم می‌توانند کمک‌کننده و هم آسیب‌زننده باشد.

دانشمندان به تازگی موفق شدند نوعی پوست مصنوعی هوشمند را اختراع کنند که با وجود ضخامت تقریبا زیاد به راحتی ارتباط کاربران با تلفن‌همراه یا هر دستگاه هوشمند دیگری را برقرار می‌کند. بدنه تلفن همراه به دلیل تماس مداوم دست با آن، آلودگی‌های زیادی را روی سطح خود حفظ می‌کند و قرار دادن یک رابط بین بدنه و دست کاربر می‌تواند علاوه بر حفظ بدنه از آسیب و فرسایش تدریجی، سلامت کاربر را نیز بیش از گذشته حفظ کند. 

پوست مصنوعی هوشمند اختراع جالب دانشمندان برای دستگاه‌های هوشمند

پوست هوشمند اختراع شده به وسیله دانشمندان قادر است تمام حرکات دست کاربر را تشخیص دهد. به عنوان مثال اگر آن را روی حسگر لپ‌تاپ قرار دهیم، دستگاه به راحتی حرکت انگشتان شما را تشخیص داده و هرگونه فرمانی را اجرا می‌کند. این پوست مصنوعی از بافت‌های طبیعی و زنده پوست و لایه‌های الکترودهای رسانا تشکیل شده است. حساسیت این پوست تا حدی است که جتی ضربه‌های سوزن مانند را نیز حسکر کرده و اثر آن روی گوشی یا لپ‌تاپ را نشان می‌دهد. 

کارشناسان فتاوری معتقدند پوست مصنوعی هوشمند به محققان کمک می‌کند تا بهتر از گذشته به بررسی رابطه بین انتشان و دستگاه‌های مختلف پردازنده و از نتایج آن در تولید دستگاه‌هایی هوشمندتر از گذشته استفاده کرد. ساختار خمیری این پوست به آن اضاعه می‌‌دهد به هر شکلی در آمده و در دستگاه‌های مختلف قابل استفاده باشد. 

برخی از کاربران با انتقاد ار پوست هوشمند مصنوعی ظاهر آن را ناخوشایند توصیف کرده و این اختراع را موجب کاهش سطح عملکرد و سرعت دستگاه‌های هوشمند می‌‌دانند. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-23 14:36

افزودن دیدگاه جدید