کد مطلب: 

235463

آیا سوئد هم به دومینوی تحریم هواوی می‌پیوندد؟

به نظر می‌رسد که سوئد به دنبال محدودسازی فعالیت شرکت چینی هواوی برای توسعه شبکه ۵G است.
آیا سوئد هم به دومینوی تحریم هواوی می‌پیوندد؟

به گزارش سیتنا، از زمانی که دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر اتهامات مختلفی همچون جاسوسی و شنود مکالمات شهروندان و مقامات آمریکایی و همچنین همکاری و تحویل اطلاعات به دولت چین، فعالیت شرکت چینی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد و از تمامی کشورهای هم پیمانش همچون کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، بریتانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی خواست که موجب منع فعالیت این اپراتور مخابراتی و غول تکنولوژی چینی شوند، بسیاری از کشورها در خصوص امنیت توسعه شبکه ۵G ابراز نگرانی کردند.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در اسپوتنیک نشان می‌دهد که سوئد نیز یکی دیگر از کشورهایی است که می‌خواهد به منظور حفظ امنیت شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی ۵G، محدودیت‌های جدیدی برای هواوی ایجاد کند و با اعمال تحریم و قانون‌های جدید، دست و پای این غول تکنولوژی چینی را ببندد.

در صورتی که سوئد اقدام به تصویب و اجرای این قانون کند، علاوه بر هواوی سایر شرکت‌های مخابراتی که درصدد راه‌اندازی و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت ۵G در این کشور هستند، نیز قادر نخواهند بود از قطعات توسعه داده شده توسط این شرکت چینی برای راه‌اندازی و توسعه زیرساخت‌های لازم استفاده کنند.

هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی بود که ترامپ به اتهام جاسوسی و استراق سمع گوشی‌های هوشمند چینی از مقامات کاخ سفید و سایر آمریکایی‌ها دستور ممنوعیت فعالیت و توقف فروش محصولات دو شرکت هواوی و زد تی ای را در خاک این کشور صادر کرد. بعد از آن با ادامه فرافکنی سعی داشت تا سایر کشورها را نیز تحت‌تأثیر نگرانی‌های امنیتی علیه تجهیزات به کار رفته در محصولات، گوشی‌های هوشمند و زیرساخت‌های مخابراتی هواوی، با خود یکصدا و همراه کند.

با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت فناوری‌های نوین و گسترش تلاش و فعالیت شرکت‌های مختلف تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، می‌توان گفت که یک ماراتن و رقابت تنگاتنگ میان این غول‌های تکنولوژی درگرفته است و هر یک از آن‌ها در تلاشند نخستین اپراتور و شرکت مخابراتی باشند که امکان دسترسی و بهره‌برداری از جدیدترین نسل اینترنت را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.  

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-15 09:15

افزودن دیدگاه جدید