کد مطلب: 

235391

پشت‌پرده افزایش ناگهانی فیلم های ناجور ایرانی در فضای مجازی؛ پای دلال های موسیقی در میان است

حمید انصاری خواننده گفت: دلال های موسیقی با این خواننده ها قراردادهایی می بندند که به جرات می توان گفت آن ها را می‌خرند، این یک نوع برده داری مدرن است.
پشت‌پرده افزایش ناگهانی فیلم های ناجور ایرانی در فضای مجازی

به گزارش رکنا، حمید انصاری خواننده موسیقی پاپ در خصوص وضعیت موسیقی کشور گفت: حال موسیقی کشور خوب نیست، دلالان موسیقی ما را بیمار کردند تا به دلالی خود برسند و از این راه ثروتمند شده و ثروتشان را روز به روز بیشتر کنند؛ این دلال‌ها می‌روند یک سری افراد که عاشق موسیقی هستند را پیدا می‌کنند و از آن‌ها حمایت می‌کنند و به شهرت می‌رسانند، تا این جای کار اتفاق مثبتی است، اما باید دید که نیت و هدف این افراد چیست و روش کارشان به چه صورت است.

وی افزود: دلال‌ها می‌روند افرادی را که فقط استعداد در خوانندگی یا اساسا موسیقی دارند، انتخاب می‌کنند، اما متاسفانه این افراد هیچگونه آموزشی ندیده اند و تنها یک استعداد خام هستند و به همین شکل هم وارد عرصه موسیقی می‌شوند و تا آخر کار هم ادامه می‌دهند.

انصاری اظهار داشت: این یک خیانت بزرگ هم به آن افراد و هم به دنیای موسیقی و دیگر افرادی است که برای این حرفه و هنر زحمت کشیده اند است؛ یک زمانی برای این که بتوان در موسیقی به جایگاه رسید و در میان مردم هوادار پیدا کرد و به اندکی شهرت رسید باید سال‌ها آموزش می‌دیدند، تمرین می‌کردند و کار تولید می‌کردند، اما امروز همین که یک ساز دستشان می‌گیرند و یا در جمع‌های فامیلی ۴ نفر می‌گویند صدای خوبی دارند، به شش ماه نکشیده می‌بینیم که آن شخص آلبوم موسیقی عرضه کرده است.

وی در ادامه گفت: دلال‌های موسیقی با این خواننده‌ها قرارداد‌هایی می‌بندند که به جرات می‌توان گفت آن‌ها را می‌خرند، این یک نوع برده داری مدرن است؛ خواننده‌ها بدون اجازه از این دلال‌ها حق آب خوردن هم ندارند، حق ازدواج کردن ندارند، حق ندارند بدون اجازه استراحت کنند و بسیاری موارد دیگر.

این خواننده جوان اذعان داشت: موسیقی امروز بیشتر کامپیوتری شده است، یعنی با نرم افزار‌های موسیقی آهنگسازی می‌کنند و روی همان هم صداگذاری می‌کنند، این که برای مردم موسیقی نمی‌شود، وقتی ساز را دست می‌گیرند و با آن می‌نوازند، طنین آن در روح و جان آدم می‌دمد، نباید اجازه بدهیم موسیقی را تصنعی کنند.

به دختران جوان پول می‌دهند تا با آهنگ‌های خواننده‌های گمنام کلیپ رقص پر کنند

وی خاطر نشان کرد: به نظر شما سر و کله این همه دختران رقصنده در اینستاگرام و اساس فضای مجازی از کجا پیدا شد؛ جالب است به شما بگویم که این هم کار همین دار و دسته است، همان‌ها که بلای جان موسیقی شده اند؛ به این دخترکان نوجوان و جوان پول می‌دهند تا با آهنگ‌های همین خواننده‌هایی که خریداری شده اند، برقصند و شبکه‌های مجازی را از کلیپ‌های رقص پر کنند، این گونه با جذابیت‌های نامشروع و بی منطق موسیقی را به خورد مردم می‌دهند و برای مخاطب ذائقه سازی می‌کنند.

حمید انصاری عنوان کرد: کافی است یک تیتراژ فیلم یا سریال نصیب یک خواننده شود تا ره صدساله را یک شبه طی کند، تقریبا هر کس کار موسیقی انام می‌دهد و سال‌های برای ان زحمت کشده است منتظر است یک بار این اتفاق برایش بیافتد، اما این اتفاق تقریبا برای اهالی موسیقی ارزو شده است، چون همین دلال‌ها یا این خواننده که در عرض کردم پول می‌دهند و تیتراژ یک سریال یا فیلم را می‌خوانند، این گونه همه به ان‌ها رسمیت داده می‌شود هم به راحتی هرچه تمام‌تر به شهرتی ان چنانی می‌رسند، در واقع تیتراژ می‌خرند.

وی در پایان گفت: دور هم می‌نشینند و تکتست‌های پیامکی، ناله و گریه و زاری را کنار هم می‌گذارند و به جای ترانه می‌خوانند، باور کنید روز به روز تلاش می‌کنند فحش‌های جدیدتر و به روز‌تر بنویسند و به عنوان ترانه و موسیقی به خورد مردم بدهند، مدیران فرهنگی ما هیچ کاری برای موسیقی نمی‌کنند بعد می‌گویند سلیقه مخاطب همین است، سلیقه و ذائقه مخاطب را مگر امثال شما نمی‌سازند؟

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-10-13 23:21

افزودن دیدگاه جدید