کد مطلب: 

235361

رصد اطلاعات تلفن همراه آمریکایی‌ها شدت می‌گیرد

احزاب سیاسی آمریکا و ستادهای تبلیغاتی وابسته به آنها به دنبال بررسی دقیق اطلاعات قابل استخراج از گوشی های هوشمند عموم مردم برای بهره برداری های انتخاباتی هستند.
رصد اطلاعات تلفن همراه آمریکایی‌ها شدت می‌گیرد

به گزارش سیتنا به نقل از وال استریت، مهم ترین داده ای که احزاب سیاسی امریکا به دسترسی به آنها از طریق گوشی های هوشمند علاقه دارند، موقعیت مکانی هر فرد است که از طریق جی پی اس قابل دسترس است.

ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری امریکا، احزاب سیاسی و گروه های مختلف وابسته به آنها با جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی هر مالک گوشی تلاش می کنند رای دهندگان بالقوه خود را شناسایی کرده و با دستیابی به تصویری کلی و دقیق از این افراد برای جلب نظر آنها برنامه ریزی کنند.

از این طریق می توان دریافت هر فرد بیشتر در کجا سکونت دارد و محل کار و زندگی وی کجاست. بر همین اساس می توان برای جلب نظر افراد یادشده و ترغیب آنها به شرکت در برنامه های تبلیغاتی و انتخاباتی احزاب سیاسی که در نزدیکی محل کار و سکونت هر شخص برگزار می شود، برنامه ریزی کرد. همچنین با استفاده از این داده ها موقعیت یابی جغرافیایی برگزاری چنین برنامه هایی و ساماندهی آنها راحت تر و دقیق تر قابل انجام است.

زمانی که داده های جغرافیایی با اطلاعات شخصی خاص هر فرد پیوند بخورد، ستادهای انتخاباتی درخواهند یافت درخواست از چه اشخاصی برای کمک مالی به ستادهای انتخاباتی، احتمالا به نتیجه بهتری منجر می شود و لذا دقیقا بر روی همین افراد متمرکز می شوند.

کارشناسان هشدار می دهند در شرایطی که هنوز قوانین خاصی برای جلوگیری از سواستفاده های سیاسی از داده های جغرافیایی کاربران گوشی های هوشمند در آمریکا وجود ندارد، تداوم این وضعیت می تواند امنیت و حریم شخصی ده ها میلیون نفر را در ایالات متحده به خطر بیندازد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-13 11:47

افزودن دیدگاه جدید