کد مطلب: 

235331

عینکی که با کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند

عینکی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف روی دسته و پد بینی به کاربر کمک می کند با چشمک زدن و حرکت دادن سر قابلیت هایی در رایانه را فعال کند.
عینکی که با کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از نیواطلس، افراد دچار معلولیت جسمی یا کسانی که درگیر انجام چندکار باهم هستند،  برای استفاده از رایانه دچار مشکل می شوند. هرچند سیستم های کمکی ابداع شده اند که روی رایانه نصب می شوند اما اکنون عینکی ابداع شده که نیاز به این سیستم های کمکی را حذف می کند.

به این ترتیب فرد فقط با استفاده از عینکی که به چشم دارد می تواند قابلیت هایی در رایانه را فعال کند. این گجت HiiDii Glasses نام دارد و استارت آپ GWD Bio Intelligence آن را ابداع کرده است. شیشه های عینک قابلیت شخصی سازی دارند و افراد می توانند آنها را برحسب  نمره عینک فرد تعیین یا از شیشه های عادی استفاده کرد.

حسگرهای ژیروسکوپ در دسته سمت راست عینک حرکات سر کاربر را ردیابی می کنند. از سوی دیگر پدهای کنار بینی به کار رفته در گجت حرکات پوستی فرد در زمان چشمک زدن را ردیابی می کنند.

البته این سیستم بسته شدن طبیعی چشمان کاربر را ردیابی نمی کند، اما چشمک زدن های متوالی معادل کلیک روی مکان نمای نمایشگر رایانه است. نمایشگر به وسیله بلوتوث به این گجت متصل می شود.

دوبار چشمک زدن به عنوان دبل کلیک است و دوبار چشمک زدن سریع نیز قابلیت های Hold، انتخاب آیتمی روی نمایشگر  و کشیدن آن روی صفحه(drag)  را فعال می کند. میزان فاصله انتقالی نیز به وسیله حرکت دادن سر مشخص می شود. یک چشمک نیز به معنای رها کردن آیتم انتخابی است.

این عینک با رایانه و لپ تاپهای مک و ویندوز  و همچنین تبلت و موبایل های اندروید همخوان می شود.  گجت دارای یک پورت یو اس بی برای شارژ است.  یک ساعت شارژ باتری لیتیوم یونی آن برای ۱۰ ساعت استفاده کافی است.

این عینک هم اکنون در وب سایت کیک استارتر برای جمع آوری سرمایه اولیه عرضه شده است. قیمت آن در این وب سایت ۶۹ دلار است اما در صورت عرضه تجاری با بهای ۱۸۹ دلار در بازار عرضه می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-12 16:14

افزودن دیدگاه جدید