کد مطلب: 

235329

تخفیف ۳۰ درصدی هزینه‌ی انتقال ترافیک صوتی بین ایران و عراق

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: ظرفیت‌های ایجادشده در زیرساخت ارتباطی پایانه‌های مرزی علاوه بر تامین نیاز اپراتورهای حوزه ICT، نیاز سایر دستگاهه‌ای خدماتی، امنیتی، امدادرسان، صدا و سیما و راهنمائی رانندگی را پوشش می‌دهد.
تخفیف ۳۰ درصدی هزینه‌ی انتقال ترافیک صوتی بین ایران و عراق

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های ناشی از سیل اخیر در زیرساخت‌های منتهی به پایانه مهران، با اجرای ۵۰۰ کیلومتر فیبرنوری شبکه این منطقه بطور کامل به‌سازی شده است و شرکت ارتباطات زیرساخت در مسیرهای منتهی به این پایانه، به منظور بالابردن ضریب پایداری شبکه، مسیر پشتیبان ایجاد کرده و ظرفیت پهنای باند ورودی استان ایلام از ۴۷ گیگابیت به ۱۱۰ گیگابیت افزایش داده است.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با رگولاتوری عراق افزود: با توجه به تمرکز و تجمع تجهیزات مخابراتی برای تامین ارتباطات با کیفیت در نقاط مرزی برای زائران، فضای فرکانسی این مناطق نیز به صورت مستمر پایش می‌شود تا درصورت ایجاد تداخلات فرکانسی و یا سرریز سیگنال، مشکلات در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در پایانه مرزی مهران علیرغم هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری، بسیاری از سایت‌های سیار و موقتی به سایت‌های دائمی تبدیل شده‌اند تا علاوه بر ایام ویژه اربعین، زمینه دریافت سرویس با کیفیت برای زائران در تمامی ایام سال فراهم شود.

افزایش ظرفیت مخابرات و تقویت شبکه‌ ارتباطی اپراتورها در نقاط مرزی

سجاد بنابی - نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت- هم درخصوص اقدامات و تمهیدات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایام اربعین گفت: یکی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه هماهنگی برای ایام اربعین امسال این بود که به اپراتورهای داخلی کمک شد تا با همکاریِ اپراتورهای عراقی، شاهد عرضه اینترنت رایگان پرسرعت به زائران حسینی(ع) در برخی نقاط در مسیر پیاده‌‎روی اربعین باشیم.

وی در خصوص قرارگرفتن یا نگرفتن بالن‌های ارتباطی در این روزها در مرزهای کشور توسط وزارت ارتباطات گفت: با توجه به حجم و تعداد بالای جمعیتی که در حال خروج از مرزها هستند، ما دیدیم که اگر از بالن‌های ارتباطی استفاده کنیم، خیلی سریع ظرفیت این بالن‌ها پر می‌شود. بنابراین به این نتیجه رسیدیم که این ظرفیت را از طریق مجموعه مخابرات ایران و اپراتورها و تقویت شبکه‌های ارتباطی اپراتورها در اختیار مردم بگذاریم؛ به این صورت که در مسیر مرزی (داخل قسمت ایران) شرکت مخابرات ایران، وای‌فای ارائه دهد و اپراتورها هم ارتباط اینترنت‌های خود را تقویت کنند تا یوزرهای بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهادی از سوی ایران به طرف عراقی برای رایگان شدن مکالمات در ایام اربعین ارائه شد یا خیر نیز گفت: مذاکرات مفصلی بین ما و طرف عراقی جهت کاهش هزینه اینترکانکشن برای زائران صورت گرفت و توانستیم بیش از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیک صوتی را بین ایران و عراق تخفیف بگیریم؛ البته ما آمادگی این را داشتیم تا این هزینه را به صفر برسانیم اما با توجه به این‌که این هزینه در ایام اربعین یکی از بخش‌های عمده درآمدی برای کشور عراق در حوزه ارتباطی است، طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرد.

بنابی در ادامه در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه چند روزی شاهد کمی ناآرامی در عراق بودیم، اگر مشترک یکی از اپراتورها در ایران بسته اینترنت ویژه اربعین را خریداری کند ولی اینترنت در کشور عراق قطع شود، تکلیف بسته‌های خریداری شده‌اش چه می‌شود، گفت: اینترنتی که ویژه زائران به صورت رومینگ از بسته‌های اینترنت ایرانی در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، از اینترنت ایران است و کسانی که در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده کنند، اینترنتشان برقرار است ولی خب اگر بخواهند سیم‌کارت عراقی بگیرند و از اینترنت آن استفاده کنند، در صورت قطعی اینترنت در کشور عراق با مشکل مواجه می‌شوند.

کاهش ۴۰ درصدی هزینه مکالمه اینترنت از طریق سیم‌کارت ایرانی

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین در خصوص یکی از اقدامات ویژه‌ای که در ایام اربعین امسال توسط وزارت‌های ارتباطات‌ ایران و عراق در مقایسه با سال گذشته انجام گرفته، گفت: امسال قیمت هزینه مکالمه کشور عراق از طریق سیم‌کارت ایرانی در مقایسه با مواقع غیر از اربعین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته که این امر ناشی از مذاکراتی بوده که بین وزارت‌های ارتباطات دو کشور و همچنین اپراتورهای ایرانی و عراقی صورت گرفته است‌.

وی افزود: سال گذشته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای ایرانی ۴٠ مگابایت و ١٠٠ مگابایتی بود اما امسال هم روزانه ١٠ مگابایت اینترنت رایگان می‌دهند و هم بسته یک گیگ عرضه می‌کنند که نسبت به پارسال قیمت آن یک سوم شده است.

بنابی در پایان نیز در خصوص راه حل کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران گفت: پیشنهاد ما این است که زائران چه با سیم‌کارت ایرانی و چه با سیم‌کارت عراقی، به خانواده‌ و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آن‌ها تماس گرفته شود چون در این صورت مقداری از هزینه‌شان در مقایسه با حالتی که تماس از عراق به سمت ایران آغاز شود، کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-12 15:28

افزودن دیدگاه جدید