کد مطلب: 

234979

مقابله‌ی فیسبوک با فروش لایک جعلی در اینستاگرام

شرکت فیسبوک در حال شکایت از فروشندگان لایک و فالور جعلی در محیط اینستاگرام است.
مقابله‌ی فیسبوک با فروش لایک جعلی در اینستاگرام

به گزارش سیتنا، شرکت فیسبوک چندی وقتی است که به طور جدی در حال مقاله با اسپمر‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام است و به طور جدی با این افراد مقابله می‌کند. به تازگی نیز شرکت فیسبوک از یکی از شرکت‌هایی که لایک تقلبی می‌فروخت شکایت کرده و این شرکت در دادگاه به پرداخت جریمه محکوم شده است. ظاهرا این شرکت اروپایی با دریافت پول از افراد اقدام به فروش لایک تقلبی می‌کرد که شرکت فیسبوک از مراجع قانونی از این شرکت شکایت کرد و مدیر این وب سایت که لایک تقلبی می‌فروخت در دادگاه حاضر شد.

طبق اعلام دادگاه کالیفرنیا این شرکت توانسته بود در مدتی که فعالیت می‌کند حدود ۹.۴ میلیون دلار درآمد کسب کند، اما هنوز آمار فروش لایک‌های این شرکت اعلام نشده است. این شرکت در انتهای دادگاه محکوم به پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری به فیسبوک شد که چندین برابر سود بدست آمده این شرکت از طریق فروش لایک در اینستاگرام است.

این اقدام شرکت فیسبوک به این معناست که فیسبوک به طور جدی قصد دارد با اسپمر‌ها مقابله کند و محیط اینستاگرام را از وجود هکر‌ها پاک کند. شرکت فیسبوک هنوز از برنامه‌های خود برای مبارزه با سایر موارد جعلی مانند فالور در اینستاگرام صحبت نکرده است و باید منتظر اعلام رسمی این شرکت بود. این شرکت در ماه مارس نیز از چهار شرکت چینی که فالور و لایک جعلی به فروش می‌رساندند نیز شکایت کرده بود و هر چهار شرکت چینی در دادگاه محکوم به پرداخت جریمه به فیسبوک شدند.

در سال گذشته نیز فیسبوک ۱.۵ میلیارد حساب جعلی را از اینستاگرام حذف کرد که در میان آن‌ها صفحاتی که موارد غیر اخلاقی و هرزنامه منتشر می‌کردند نیز وجود داشت؛ ظاهرا در آینده‌ای نزدیک باید شاهد اقدامات جدید از سوی فیسبوک در فضای اینستاگرام باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-06 10:31

افزودن دیدگاه جدید