کد مطلب: 

234937

آسیب‌پذیری جدید گریبان گوشی‌های اندرویدی را گرفت

کارشناسان و متخصصان امنیتی گوگل دریافته و اعلام کرده‌اند که آسیب پذیری جدیدی در دستگاههای مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف را درگیر کرده است.
آسیب‌پذیری جدید گریبان گوشی‌های اندرویدی را گرفت

به گزارش سیتنا، متخصصان امنیتی گوگل با انتشار گزارشی جدید دریافته و اعلام کرده‌اند که باگ و آسیب پذیری جدیدی در دستگاههای اندرویدی نسخه ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف همچون پیکسل ۱ و ۲، هواوی پی۲۰، سامسونگ گلکسی اس ۷، اس۸ و اس۹ و بسیاری دیگر از دستگاههای اندروید ۸ و بالاتر را تحت تاثیر قرار داده و امنیت سایبری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

گفته می‌شود این آسیب پذیری برای نسخه های قبلی اندروید در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز کشف و گزارش شده بوده است اما حالا به نظر می رسد که بر روی نسخه های جدیدتر این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار نیز یافت شده و تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش وب سایت engadget، این آسیب پذیری توسط کارشناسان و متخصصان امنیتی Project Zero گوگل کشف شده و گروه شناسایی تهدیدات سایبری (Threat Analysis Group) در این غول تکنولوژی نیز در این مورد افزوده است که این آسیب پذیری و حفره امنیتی مذکور توسط گروه اسرائیلی NSO صورت گرفته است که پیشتر سابقه حملات سایبری به حامیان حقوق بشر و فعالان سیاسی را در کارنامه خود داشته و ثبت کرده است.

یکی از کارشناسان اندروید در گوگل در این خصوص اعلام کرده است که آسیب پذیری جدید کشف شده در دستگاههای اندرویدی، به اندازه آسیب پذیری‌های قبلی در نسخه های قدیمی تر اندروید خطرناک نخواهد بود چراکه از کاربران، تنها درخواست نصب اپلیکیشن های آلوده را می کند و آنها نیز تنها در صورتی که اپلیکیشن های موردنظر هکرها و مجرمان سایبری را دانلود و نصب کنند، تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار خواهند گرفت.

گوگل همچنین اعلام کرده است که گوشی‌های جدید و پرچمدار پیکسل ۳ و ۳a تحت تاثیر این آسیب پذیری جدید قرار نگرفته ولی گوشی های قبلی، یعنی سری پیکسل ۱ و ۲ با دریافت یک به روزرسانی جدید در ماه جاری میلادی، اکتبر، از هرگونه تهدید امنیتی مصون خواهند ماند.

از دیگر گوشی های برندهای مختلف می‌توان به شیائومی Redmi ۵A، شیائومی Redmi Note ۵، شیائومی A۱، اوپو A۳ و موتو Z۳ اشاره کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-10-05 16:18

افزودن دیدگاه جدید