کد مطلب: 

234440

سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن فعال شد

هوآوی سیستم هوشمند مسافراتی 5G این شرکت را در فرودگاه پکن فعال و خدمات ویژگی را به مسافران ارائه می‌دهد.
سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن فعال شد

به گزارش سیتنا، غول فناوری چینی در صدد است با راه‌اندازی سرویس‌های نسل پنجم اینترنت همراه در فرودگاه بین‌المللی پکن خدمات ویژه‌ای را به مسافران در این محل ارائه دهد. هوآوی در این پروژه با شرکت یونیکورن همکاری می‌کند و قرار است سرویس‌های 5G را در دیگر فرودگاه‌‌های چین نیز راه‌اندازی کنند.

سیستم‌های پیشرفته 5G در فرودگاه پکن می‌توانند خدمات متنوعی را به مسافران ارائه دهند و در موارد مختلفی از قبیل سیستم‌های تشخیص چهره، حفاظت‌های امنیتی شبانه روزی و چک کردن کارت شناسایی و گذرنامه مردم به کارگیری شود. با به کارگیری فناوری 5G دیگر نیازی نیست مسافران صف‌های طولانی را برای رویت گذرنامه خود توسط ماموران انتظامی مستقر در فرودگاه منتظر بمانند و تنها کافی است با اسکن کد QR نصب شده در محل‌هایی خاص آن تمامی مراحل را به سرعت انجام دهند.

سیستم‌های مجهز به فناوری 5G می‌توانند وسایل و چمدان‌های مسافران را تمامی مدت حضور در فرودگاه زیر نظر گرفته و ردیابی کنند تا در صورت اقدامات مجرمانه و تلاش سارقان برای دزدیدن وسایل مسافران به راهی بتوان افراد مجرم را شناسایی کرد. بررسی‌های اولیه نشان داده است سرعت انتقال داده در شبکه 5G در حدود ۱.۲ گیگابایت بوده، این سرعت حدودا ۲ برابر بیشتر از نسل چهارم اینترنت است. 

مسئولان فرودگاه پکن در مورد اقدامات اخیر خود گفتند: "شبکه اینترنت 5G با مجهز شدن به هوش مصنوعی، فرودگاه و فرایندهای روزانه درون آن را متحول کرده و می‌تواند فرودگاه پکن را به الگویی مناسب برای سایر فرودگاه‌ها در جهان تبدیل کند. مقامات چینی در نظر دارند تا چند سال آینده فرودگاه‌های بسیار بزرگی را در این کشور افتتاح کرده و از فناوری 5G به شکلی بسیار گسترده در آن‌ها استفاده کنند. "

البته این حجم از به کارگیری فناوری موجب به وجود آمدن نگرانی‌هایی نیز شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به درصد خطای سیستم‌های رایانه‌ای در مواردی مثل تشخیص چهره اشاره کرد. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-26 09:21

افزودن دیدگاه جدید