کد مطلب: 

234234

پیام رسان مالیِ جایگزین سوئیفت منجر به دور زدن تحریم‌ها می‌شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید انعقاد پیمان‌های پولی و ایجاد پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند و ارتباطات تجاری و مبادلات بانکی با روسیه را گسترش دهد.
پیام رسان مالیِ جایگزین سوئیفت منجر به دور زدن تحریم‌ها می‌شود

سیدتقی کبیری عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درباره برقراری ارتباط بانکی میان ایران و روسیه بدون سوئیفت، گفت: اگرچه انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چندجانبه از سال‌های گذشته بارها مطرح شده اما تاکنون اقدام عملی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است حال آنکه اگر این موضوع محقق می‌شد افزایش قیمت دلار تاثیر چندانی بر وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم نداشت.

ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چند جانبه

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان از ظرفیت ترکیه نیز برای انعقاد پیمان‌های دوجانبه و چند جانبه استفاده کرد، افزود: ایجاد ارتباط بانکی میان ایران و روسیه وابستگی کشور به دلار را کاهش می‌دهد و زمینه افزایش ارزش پول ملی را فراهم می‌کند.

ارتقا ارزش پول ملی با ایجاد پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت

وی اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل افزایش نرخ دلار، ارزش پول ملی به شدت کاهش یافت از سوی دیگر اعمال تحریم‌ها علیه ایران مانعی برای تبادلات تجاری بود که اثرات تمامی این موارد را می‌توان از طریق گسترش تبادلات تجاری ذیل پیمان‌های پولی دوجانبه و چند جانبه کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: انعقاد پیمان‌های پولی و ایجاد پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند و ارتباطات تجاری و مبادلات بانکی با روسیه را گسترش دهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر برخی از کشورها به انعقاد پیمان های پولی دوجانبه و چندجانبه با ایران تمایل دارند که باید از این ظرفیت برای افزایش ارزش پول ملی و رفع نیازها به درستی استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-22 15:30

افزودن دیدگاه جدید