کد مطلب: 

234220
دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

استفاده از سیم‌کارت‌های اتباع کشورهای بیگانه برای کلاهبرداری رایانه‌ای در ایران رواج یافته است/ بخش عظیمی از این سیم کارت‌ها متعلق به ایرانسل و رایتل است

اپراتورهای تلفن همراه در کاهش جرایم رایانه‌ای نقش موثری دارند و باید اطلاعات دریافت کنندگان سیم کارت را به صورت کامل ثبت نمایند.
استفاده از سیم‌کارت‌های اتباع کشورهای بیگانه برای کلاهبرداری رایانه‌ای در ایران رواج یافته است/ بخش عظیمی از این سیم کارت‌ها متعلق به ایرانسل و رایتل است

به گزارش سیتنا به استناد خبر ایرنا، دادستان عمومی و انقلاب قزوین، افزود: در اکثر جرائم رایانه‌ای، مجرمان از خطوط موبایل و اینترنت سیم کارت‌هایی استفاده می‌کنند که همگی به نام غیر و با اعلام آدرس جعلی و ناقص ثبت شده اند.

محمد قاسمی گفت: اپراتورهای تلفن همراه باید اطلاعات مشتریان را به صورت کامل ثبت کرده و کلیه سیم کارت‌های فاقد اطلاعات را مسدود نمایند.

وی با بیان اینکه اپراتورها از ثبت سیم کارت‌ به نام اتباع بیگانه خودداری کنند، افزود: واگذاری سیم کارت اعتباری به اتباع بیگانه باید تنها در فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری هنگام ورود به داخل کشور تحت نظارت پلیس انجام شده و هنگام خروج نیز از بیگانگان سلب امتیاز شود.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر متهمان پرونده‌های کلاهبرداری رایانه‌ای جهت انجام جرم شامل برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی علاوه بر استفاده از انواع مختلف فیلترشکن‌ها از سیم کارت‌های اتباع کشورهای بیگانه استفاده می‌کنند و این شیوه بسیار رایج شده است.

این مقام قضائی بیان داشت: با توجه به اینکه بخش عظیمی از این سیم کارت‌ها متعلق به دو اپراتور مخابراتی ایرانسل و رایتل است باید موضوع مذکور توسط اپراتورهای این دو شرکت با حساسیت بالا پیگیری و ساماندهی شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان گفت: باید سیم کارت‌هایی که به نام اتباع بیگانه ثبت می‌شود هوشمند بوده و در مدت اقامت آنها، فعال باشد و به محض پایان اقامت اتباع بیگانه، سیم کارت غیر فعال گردد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-09-22 11:56

افزودن دیدگاه جدید