کد مطلب: 

233976

خداحافظی لپ‌تاپ‌های هواوی با ویندوز!

به نظر می‌رسد که هواوی تحت تاثیر فشار و تحریم‌های اخیر دولت ایالات متحده آمریکا قصد دارد لپ‌تاپ جدید سری میت‌بوک خود را بجای ویندوز ۱۰، به سیستم‌عامل لینوکس مجهز کند.
خداحافظی لپ‌تاپ‌های هواوی با ویندوز!

به گزارش سیتنا، هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از کشورهای هم‌پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و بریتانیا استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین ممنوع اعلام کرده بودند.

حالا به تازگی شرکت چینی هواوی اعلام کرده است که به احتمال زیاد لپ‌تاپ‌های جدید سری میت‌بوک خود را به سیستم عامل لینوکس مجهز کرده و آن را جایگزین ویندوز ۱۰ توسعه داده شده توسط شرکت آمریکایی مایکروسافت کند.

هواوی با اتخاذ این تصمیم، علاوه بر کاهش هزینه‌های خود سعی دارد از سیستم‌عاملی برای محصولات و لپ‌تاپ‌های خود استفاده کند که توسط یک شرکت چینی نه آمریکایی توسعه داده شده است تا در ادامه چالش‌ها و اختلافات با دولت ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا، پیروز میدان به شمار برود و با تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی آمریکا مقابله به مثل کند.

چند ماه پیش بعد از آنکه نام هواوی در فهرست شرکت‌های ممنوعه برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی اعلام شد، بسیاری از غول های تکنولوژی در این کشور نیز تحت‌تاثیر قانون وضع شده، هواوی را تحریم کردند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به مایکروسافت، گوگل، کوالکام و اینتل اشاره کرد.

یکی از بزرگترین تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، لغو لایسنس استفاده هواوی از سیستم عامل اندروید بود و این بدان معناست که این شرکت دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط این غول تکنولوژی را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن‌باز و AOSP خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 15:28

افزودن دیدگاه جدید