کد مطلب: 

233974

وای فای ۶ رسما معرفی شد

اتحادیه‌ی وای فای استاندارد، وای فای ۶ را رسما معرفی کرد.
وای فای ۶ رسما معرفی شد

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، شماری از تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ‌ها، روترها و دستگاه‌هایی دیگر از این دست همین حالا نیز با قابلیت پشتیبانی از استاندارد وای-فای ۶ به بازار عرضه شده‌اند و در کنار دیگر امکانات، سرعت، ظرفیت و مصرف بهینه انرژی را در سطحی بالاتر وعده می‌دهند.

با این حال به زودی شاهد عرضه دستگاه‌های بیشتری از این دست خواهیم بود زیرا اتحادیه وای-فای ( Allience Wifi) در روزی که گذشت برنامه گواهینامه استاندارد وای-فای ۶ را به طور رسمی اجرایی کرد.

این بدان معناست که به زودی برچسب گواهینامه وای فای ۶ را که با نام ۸۰۲.۱۱ax شناخته می‌شود، بر روی طیف روزافزونی از محصولات خواهید دید.

به گفته اتحادیه وای فای، این استاندارد در مقایسه با وای فای ۵ (۸۰۲.۱۱ac) ظرفیتی چهار برابری داشته، سرعت اسمی آن سه برابر است، در شبکه‌های شلوغ کارایی بهتری داشته و از استاندارد امنیتی WPA۳ نیز پشتیبانی می‌کند.

به گزارش اتحادیه وای فای، نخستین گوشی هوشمند که از نسخه مجاز این فناوری پشتیبانی خواهد کرد، گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ است اما گوشی‌های هوشمند دیگری از جمله آیفون ۱۱ که بناست این جمعه عرضه شود نیز از این قابلیت برخوردار خواهند بود.

البته برای بهره‌مندی از امکانات وای فای ۶ به یک روتر جدید که از این استاندارد پشتیبانی می‌کند، نیاز دارید. این نوع از روترها در ماه‌های اخیر به بازار عرضه شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-09-17 14:25

افزودن دیدگاه جدید