کد مطلب: 

232567

کدام ویدیوها از یوتیوب حذف می‌شوند؟

محتوای برخی از ویدیوهای یوتیوب موجب شده است که لحظاتی بعد از انتشار از پلتفرم این شبکه اجتماعی حذف شوند.
کدام ویدیوها از یوتیوب حذف می‌شوند؟

به گزارش سیتنا، یوتیوب به عنوان بزرگترین و نخستین پلت‌فرم پخش آنلاین محتوای ویدیویی در جهان، در سال‌های اخیر به شدت از سوی دولت کشورهای متعددی از جمله ایالات متحده آمریکا تحت فشارهای سیاسی و غیرسیاسی قرار گرفته است تا پلت‌فرم آن از فعالیت‌ها و ویدیوهای نادرست، غیراخلاقی و نامناسب پاکسازی شود و به کاربرانی که به ارسال و اشتراک‌گذاری ویدیوهای دارای محتوای ممنوعه اقدام می‌کردند، اجازه ادامه فعالیت ندهند.

بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت digitalinformationworld، به نظر می‌رسد حجم بسیار بالایی از ویدیوهای آپلود و به اشتراک گذاشته شده در پلت‌فرم یوتیوب بلافاصله از سوی این شبکه اجتماعی حذف شده و از دسترس کاربران و مشترکان یوتیوب خارج می‌شوند.

طبق آمار و نمودار زیر، این ویدیوهای حذف شده در یوتیوب حاوی محتوای نامناسب و غیراخلاقی هستند که انتشار و اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی توسط بسیاری از دولت‌های جهان از جمله ایالات متحده آمریکا ممنوع اعلام شده است.

از جمله موارد نامناسب و ممنوعه که موجب حذف میلیون‌ها ویدیو در شبکه اجتماعی یوتیوب شده است، می‌توان به محتوای جنسی و غیراخلاقی، اخبار کذب و نادرست، انزجار عمومی و سواستفاده از گروههای مختلف مردم، محتوای خشونت آمیز، حرکات و رفتارهای خطرآفرین ، سواستفاده از کودکان و کودک آزاری و همچنین تشویق به انجام فعالیت‌های تروریستی اشاره کرد.

طبق آمار نمودار بالا، بالغ بر ۳۰.۱ درصد از ویدیوهای منتشر شده داری محتوای جنسی و غیراخلاقی، ۲۶.۴ درصد محتوی اخبار کذب و نادرست، ۱۵.۶ درصد محتوی انزجار عمومی و سواستفاده از گروههای مختلف مردم، ۱۳.۵ درصد دارای محتوای خشونت آمیز، ۷.۶ درصد محتوی رفتارهای خطرآفرین، ۵.۲ درصد محتوی کودک آزاری و ۱.۶ درصد نیز محتوی فعالیت‌های تروریستی بوده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-21 09:15

افزودن دیدگاه جدید