کد مطلب: 

232555

تمامی مراکز علمی کاربردی تا پایان شهریور به بخش خصوصی منتقل می‌شوند

رییس دانشگاه علمی کاربردی در خصوص حذف مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نیز گفت: برخی از این مراکز به بخش خصوصی منتقل شدند و ما بقی نیز تا پایان شهریور منتقل خواهند شد.
تمامی مراکز علمی کاربردی تا پایان شهریور به بخش خصوصی منتقل می‌شوند

دکتر محمد حسین امید در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان دانشکده خبر بعد از پلمپ این دانشکده از سوی بنیاد مستضعفان اظهار کرد: از مباحث بین دانشکده خبر، سازمان صدا و سیما و بنیاد مستضعفان اطلاعی ندارم چرا که این مسایل نوعی مباحث حقوقی بین این دو مرکز است.

وی در ادامه دانشکده خبر را یکی از مراکز بسیار خوب علمی و کاربردی توصیف کرد و گفت: ما مشتاق هستیم با این دانشکده ادامه همکاری بدهیم و مشکل این مرکز به لحاظ اداری نیز هر چه سریعتر رفع شود و دانشگاه علمی کاربردی هر کمکی که بتواند در این زمینه انجام خواهد داد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: در حال حاضر مذاکراتی بین دانشکده خبر و بنیاد مستضعفان در حال انجام است که امیدواریم به زودی مشکل برطرف شود. از دوستان بنیاد انتظار می‌رود فرصت کافی برای رفع این مشکل را به دانشکده خبر اعطا کنند.

دکتر امید در خصوص حذف مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های دولتی نیز گفت: برخی از این مراکز به بخش خصوصی منتقل شدند و ما بقی نیز تا پایان شهریور منتقل خواهند شد.

رشته‌های کم متقاضی حذف می‌شوند

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: یکسری کد شته‌ها در ا ین دانشگاه هستند که مخاطب زیادی دارند اما ما می‌دانیم که بازارکار ندارند. رشته‌هایی هم داریم که بازار کار دارند اما متقاضی ندارد و کلاس تشکیل نمی‌شود. این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. امسال بیش از ۱۰۰ رشته در کل کشور داشتیم که کمتر از ۱۰۰ نفر پذیرش داشتند. این رشته‌ها را که متقاصی ندارند و نیاز بازار هم نیستند، حذف خواهیم کرد. در مورد رشته‌هایی که بازار دارند اما متقاضی ندارند به مراکز کمک خواهیم کردد که آن رشته‌ها را اجرا کنند. حدود ۱۱۰ رشته  احتمالا حذف خواهند شد.

دکتر امید در مورد رشته‌هایی که بازار کار دارند، افزود: رشته‌های صنعتی  اغلب بازار کار دارند. ما متخصص برای آسانسور تربیت می‌کنیم اما متاسفانه اغلب مراکزی که این کار را انجام می‌دهند فاقد مهارت هستند. پرورش شترمرغ از پرسودترین رشته‌های ماست. گیاهان دارویی، تولید قارچ و... از دیگر رشته‌های ماست که بازار خوبی دارند. رشته  موسیقی نواحی ایران هم بسیار پر مخاطب است.

وی افزود: از انعطاف هایی که در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد این است که بر اساس نیازهای منطقه‌ای، دوره تعریف میکند. همچنین از دیگر ویژگی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی این است که رشته‌ای را ایجاد کند و پس از تربیت نیروی متخصص آن رشته را تعطیل کند زیرا بازرار کار آن رشته اشباع می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-08-21 00:45

افزودن دیدگاه جدید