کد مطلب: 

232488

نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی تاثیر منفی دارند

نبرد تجاری چین و آمریکا نه تنها بازارهای جهانی بورس را تحت تاثیر قرار داده، بلکه بر دنیای فناوری و صنایعی همچون تولید ریزپردازنده ها هم در ایالات متحده تاثیر منفی گذاشته است.
نبرد تجاری چین و امریکا بر شرکت‌های فناوری آمریکایی تاثیر منفی دارند

به گزارش سیتنا به نقل از یاهونیوز، افزایش درگیری تجاری چین و آمریکا باعث شده تا سهام شرکت هایی که همکاری های تجاری زیادی با چین دارند به طور گسترده برای فروش عرضه شود و این امر به اعتبار و درآمد آنها لطمه می زند. از جمله این شرکت ها می توان به ده ها شرکت فناوری امریکایی اشاره کرد که قربانی خصومت دولت ترامپ با چین شده اند.

شرکت های فناوری یادشده قربانیان درجه اول این رقابت هستند که بسیاری از آنها در زمینه تولید ریزپردازنده ها و انواع سخت افزارهای دیگر فعالیت می کنند. اما بررسی ها نشان می دهد دامنه زنجیره سقوط به دیگر شرکت های فناوری آمریکایی نیز کشیده شده و حتی بسیاری از شرکت های تجاری و فناوری که رابطه کاری چندانی با چین ندارند هم تحت تاثیر منفی قرار گرفته اند.

پیش از این دولت آمریکا دامنه افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی را محدود به برخی اقلام کرده بود، اما حالا قصد دارد آن را به همه کالاهای این کشور توسعه دهد و سردرگمی در این زمینه موجب رکورد کسب و کار بسیاری از شرکت های فناوری آمریکایی شده که چین از جمله مشتریان عمده آنها بوده است.

چین برای تولید انواع لپ تاپ و گوشی به شدت به واردات انواع ریزتراشه و سخت افزار از شرکت هایی امریکایی وابسته است و سخت گیری های ترامپ منافع شرکت هایی مانند میکرون تکنولوژی را تهدید می کند که مشتری ۵۷ درصد از تولیداتش در سال گذشته میلادی چین بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-19 13:24

افزودن دیدگاه جدید