کد مطلب: 

232480

شبکه 5G چگونه اپلیکیشن‌های موبایلی را تغییر می‌دهد؟

کارشناسان فعال در حوزه فناوری بر این باورند که توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G موجب تغییر و تحولاتی در اپلیکیشن‌های موبایلی می‌شود.
شبکه 5G چگونه اپلیکیشن‌های موبایلی را تغییر می‌دهد؟

به گزارش سیتنا، با توجه به آنکه در سال‌های اخیر محبوبیت و استقبال از شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، کشورهای مختلف با همکاری و عقد قرارداد با شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای معروف سعی دارند که به توسعه و برقراری زودهنگام زیرساخت‌های لازم برای این شبکه اینترنتی بپردازند. از طرفی دیگر، شرکت های تولیدکننده موبایل و سایر غول های تکنولوژی نیز در تلاشند تا امکان برقراری و اتصال به شبکه 5G را در جدیدترین محصولات خود بگنجانند تا کاربران و علاقمندان بتوانند از خدمات اینترنت پرسرعت آن بهره مند شوند و به انجام کار و فعالیت های خود بپردازند.

بر اساس گزارش وب سایت techengage، حالا به تازگی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که توسعه و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه 5G، نحوه توسعه ، طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایلی مختلف را متحول خواهد کرد.

آنها در تشریح جزئیات اظهارات خود خاطرنشان کرده‌اند که در صورتی که شبکه 5G توسعه پیدا کند، برنامه نویسان موبایل اپلیکیشن‌های موردنظر خود را به صورت بسیار بهتر و سریعتری طرح‌ریزی کرده و توسعه خواهند داد. این بدان معناست که اپلیکیشن‌های موبایلی در آینده‌ای نزدیک، از قابلیت‌های جدید و متعددی برخوردار خواهد شد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اپلیکیشن‌های موبایلی بدون هیچ‌گونه تاخیر و تعلل، باز شده و عمل خواهند کرد.

2. اپلیکیشن‌های موبایلی قابلیت اتصال به تمامی گجت‌های هوشمند خانگی و بهره‌گیری از اینترنت اشیا (IoT) را خواهند داشت.

3. سرعت عملکرد اپلیکیشن‌های موبایلی به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-19 11:17

افزودن دیدگاه جدید