کد مطلب: 

232478

حتی با تایپ کردن هم هک می‌شوید!

امواج صوتی ناشی از تایپ کردن با صفحه کلید نیز می تواند به هکرها امکان دهد تا گوشی های کاربران را هک کرده و اطلاعات آنها را سرقت کنند.
حتی با تایپ کردن هم هک می‌شوید!

به گزارش سیتنا به نقل از آسین ایج، دور نگهداشتن هکرها از اطلاعات شخصی روز به روز به کاری دشوارتر مبدل می شود، زیرا آنها مرتبا در حال یافتن روش هایی جدید برای سرقت داده های کاربران هستند.

یک بررسی جدید نشان می دهد دسترسی به اطلاعات شخصی ذخیره شده بر روی گوشی های هوشمند در صورت حضور هکر در نزدیکی گوشی هوشمند کاربر از طریق استراق سمع صدای تایپ ممکن است.

پژوهشگران موسسه امنیت سایبری داروین دیسون در آمریکا می گویند علائم آکوستیک یا موج های صوتی متصاعد شده در زمان تایپ با صفحه کلید گوشی یا رایانه قابل دریافت برای اقدامات هکری هستند. زیرا هکرهای ماهر با پردازش این اطلاعات می توانند از کلمات عبور و دیگر داده های مهم رمزگشایی کنند.

استفاده از این روش حتی در محیط های شلوغ و پرسروصدا هم ممکن است و در بررسی های انجام شده استخراج کلمات تایپ شده توسط کاربران از این طریق با دقت ۴۱ درصد ممکن شده است. نکته مهم این است که برای سرقت اطلاعات بدین روش به تنها چند ثانیه زمان نیاز است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-08-19 09:59

افزودن دیدگاه جدید