کد مطلب: 

231848

چرا باید بازیگران سینما و تلویزیون پست تبلیغاتی بگذارند؟

یک بازیگر تئاتر و تلویزیون اعتقاد دارد کارگردانانی که صرفاً به خاطر فالوور به کسی یا کسانی نقش داده‌اند بعداً ابراز پشیمانی کردند.
چرا باید بازیگران سینما و تلویزیون پست تبلیغاتی بگذارند؟

به گزارش تسنیم، چندی پیش بود شیوا خنیاگر درباره نقش کوتاه خودش در «بوی باران» و داستان کم‌کاری‌هایش در دنیای تصویر گفتگویی انجام داد. در لا به لای انتقادات و گلایه‌هایش به ماجرای پست‌های تبلیغاتی سلبریتی‌ها در فضای مجازی اشاره کرد و مثالی هم زد که در فضای رسانه‌ای با بازتاب گسترده‌ای مواجه شد.

او گفت: امروز در دنیای بازیگری می‌بینیم پول‌هایی به واسطه تعداد فالوور افراد جا به جا می‌شود که اصلاً هیچ موازین عقلی و منطقی ندارد. مثلاً بازیگری را می‌شناسم که به واسطه پول جمع کردن برای سیل‌زده‌ها، حالا هر پست تبلیغاتی او ۲۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. به چه دلیل یک عده خاص باید چنین درآمدهایی را از یک پست اینستاگرامی دربیاورند، بعد یک عده سال‌ها خانه‌نشین باشند.

چند روز پیش هم فهرستی از مبالغ درآمدزایی چند سلبریتی به واسطه فعالیت و تبلیغ در اینستاگرام منتشر شد. مبالغی که از ده میلیون تومان شروع می‌شد و تا ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان هم می‌رسد. جواد خواجوی بازیگر تئاتر و تلویزیون که این روزها سریال «محرمانه» را روی آنتن دارد و البته او را به فعال مجازی هم می‌شناسند درباره ماجرای پست‌های تبلیغاتی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: کار تبلیغات ایرادی ندارد و من هم تبلیغ می‌کنم، اما خیلی محکم! ادعا دارم هیچ‌کس مثل من در اینستاگرام تبلیغ نمی‌کند. من سه استوری در هفته می‌گذارم و قیمت هرکدام پنج میلیون تومان است. ولی هرکس با من کار کرده باز هم دوست دارد این همکاری را داشته باشد.

وی افزود: من حواسم به این هست مخاطب یک چیزی دریافت کند و برای مراجعین به تبلیغ کد تخفیف هم می‌گیرم. من باید از کارکرد یک تبلیغ در وهله اول خودم راضی باشم، مخاطب هم بهره ببرد و راضی باشد و هم شرکتی که تبلیغ را به بنده واگذار می‌کند هم استفاده خودش را ببرد.

خواجوی در واکنش به داغ بودن بازار حضور فالوورهای بالا در کسوت بازیگری، تأکید کرد: این رویه نقش دادن با فالوور، از اساس غلط است. صحنه تئاتر و جلوی دوربین فیلم سینمایی یا سریال، اتفاق مقدسی است و هرکس در این رویداد مهم هنری جایی ندارد. واقعاً چرا به یک بازیگر به خاطر فالوور نقش می‌دهند؟ شما فکر نکنید فالوور به من کمک می‌کند تا بلیت تئاتر فروش برود. صدمیلیون هم فالوور داشته باشی، ولی روی صحنه خالی از هنر باشی مردم می‌گذارند و می‌روند. تعداد فالوور اصلاً تضمین حضور و استقبال مخاطب نیست.

وی تصریح کرد: کارگردان‌ها و کسانی که با این آدم‌ها کار کردند خودشان پشیمان هستند و نتیجه‌ای که گرفتند به آنجا نرسید که دو میلیون فالوور دارد و بتواند به واسطه تعداد فالوورها، فروش کند. من فالوورهایم را به دیدن نمایش‌هایم دعوت می‌کنم شاید هم بیاید، ولی چیزی نبیند خودش را از گردونه فالوروهای اینستاگرامی‌ام خارج می‌کند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون با اشاره به پست‌های تبلیغاتی بازیگران یا سلبریتی‌ها در فضای مجازی، گفت: اولاً یک ارقام ۲۰۰ میلیونی از یک پست تبلیغاتی شنیده می‌شود که واقعاً پرداخت چنین مبالغی دیوانگی است. مگر قرار است چه تبلیغاتی انجام شود؟ مردم هم همیشه نسبت به تبلیغ در هر جایی گارد داشته‌اند حالا چه در فضای مجازی باشد و چه در تلویزیون و دیگر فضاها! البته امروز در هر جایی که نگاه و آدم باشد برندها از شلوغی‌ها استفاده می‌کنند و وارد حوزه تبلیغ می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2019-08-06 19:47

افزودن دیدگاه جدید