کد مطلب: 

231323

اپل بخش توسعه مودم اینتل را ۱ میلیارد دلار خرید

شرکت اپل اعلام کرد ۲۲۰۰ کارمند بخش توسعه مودم‌های گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل به اپل خواهند پیوست و اپل در ازای این همکاری یک میلیارد دلار به اینتل خواهد پرداخت.
اپل بخش توسعه مودم اینتل را ۱ میلیارد دلار خرید

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، اپل توافق کرده است تا کسب و کار مودم گوشی هوشمند اینتل را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند.

طبق این توافق، ۲۲۰۰ کارمند بخش توسعه مودم گوشی‌های هوشمند شرکت اینتل به همراه مالکیت معنوی و تجهیزات به اپل می‌پیوندند. انتظار می‌رود این معامله در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ نهایی شود.

نتیجه نهایی این قرارداد این خواهد بود که اپل صاحب بیش از ۱۷ هزار پتنت فناوری بی‌سیم خواهد شد. در عین حال، اینتل همچنان قادر خواهد بود مودم‌هایی را برای برنامه‌های غیرگوشی هوشمند توسعه دهد.

"باب سوان" رئیس اینتل در یک نشست خبری اعلام کرد: این توافق ما را قادر می‌سازد تا روی توسعه فناوری شبکه ۵G تمرکز کنیم و در عین حال مالکیت معنوی و فناوری‌هایی مربوط به مودم را که تیم ما ایجاد کرده است، حفظ کنیم.

وی افزود: ما برای اپل احترام زیادی قائلیم و مطمئن هستیم که آنها محیط مناسبی را برای این تیم با استعداد فراهم می‌کنند. ما مشتاقانه در حال تمرکز برای پیشبرد فناوری شبکه ۵G هستیم.

این توافق احتمالا یک قدم به سوی کاهش وابستگی اپل به شرکت "کوالکام"(Qualcomm) برای تامین مودم‌های گوشی‌های هوشمند است. اپل اخیرا کوالکام را به تقلب در هزینه حق ثبت اختراع متهم کرده است.

سال‌هاست که اپل از قطعات اینتل در گوشی‌های خود در کنار کوالکام استفاده کرده است. با این حال، گزارش‌ها ادعا می‌کردند که سخت‌افزار کوالکام سرعت بیشتری ارائه می‌دهد.

پس از آنکه اپل هیچ انتخابی جز حل و فصل اختلاف قانونی خود با کوالکام نداشت، رسما اینتل بدون مشتری می‌ماند و اساسا از کسب و کار توسعه مودم‌های ۵G کنار می‌رفت.

"جانی روجی" معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزاری اپل گفت: ما سال‌ها با اینتل کار کرده‌ایم و می‌دانیم که این گروه به اشتیاق اپل برای طراحی فناوری‌هایی که بهترین تجربه را برای کاربران به ارمغان می‌آورد، کمک می‌کند.

وی افزود: اپل مفتخر است که گروهی از مهندسان عالی را به گروه توسعه فناوری‌های در حال رشد تلفن همراه اضافه کرده است و می‌داند که آنها در یک محیط خلاق و پویا به پیشرفت اپل کمک می‌کنند. آنها با تفکرات نوآورانه خود به توسعه محصولات ما در آینده کمک می‌کنند و به اپل اجازه می‌دهند که بیشتر به جلو حرکت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2019-07-27 15:30

افزودن دیدگاه جدید