کد مطلب: 

231153

اعتماد به نفس از دست رفته‌ی کاربران اینستاگرام بازمی‌گردد

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت جدیدی در شبکه اجتماعی خود است که تعداد لایک‌های یک پست را برای کاربران پنهان می‌کند و این شرکت معقتد است این کار باعث برگشتن اعتماد به نفس بعضی کاربران می‌شود.
اعتماد به نفس از دست رفته‌ی کاربران اینستاگرام بازمی‌گردد

به گزارش سیتنا، اینستاگرام مدتی پیش در ماه آوریل اعلام کرد که یک تغییر جدید در شبکه اجتماعی خود اعمال خواهد کرد. اینستاگرام این قابلیت جدید را به طور آزمایشی برای کاربران کانادایی خود فعال کرد. در این ویژگی جدید دیگر کسی غیر از صاحب حساب، تعداد لایک‌های موجود یک پست را نمی‌دید. پس از مدتی کاربرانی که در حال آزمایش این قابلیت بودند عاشق آن شدند و این مسئله باعث شد اینستاگرام به فکر گسترش محدوده آزمایش خود بیفتد.

نظر کاربران درباره پنهان شدن تعداد لایک‌ها

یکی از کاربران اینستاگرام در پیامی گفته است: «اکنون که تعداد لایک‌ پست‌‌های من مشخص نمی‌شوند من بیشتر روی کیفیت محتوایی که منتشر می‌شود تمرکز دارم.» یکی دیگر از کاربران اینستاگرام درباره این قابلیت جدید می‌گوید: «از زمانی که دیگر لایک پست‌هایم برای کسی به نمایش درنمی‌آید حس می‌کنم دیگر کسی با تعداد آن‌ها، من را قضاوت نمی‌کند و این مسئله واقعا آرامش بخش است.»

افرادی که در این آزمایش هستند هنوز هم می‌توانند خود تعداد لایک پست‌های خود را مشاهده کنند اما کاربران دیگر نمی‌توانند این کار را انجام دهند. اینستاگرام می‌گوید هدف اصلی این تغییر این است که کاربران، بیشتر به محتوای تولید شده توجه کنند نه تعداد لایک‌هایی که یک پست دریافت می‌کند. مردم به صورت خودکار وارد این آزمایش شدند اما می‌توانند از آن خارج شوند. این شرکت هنوز تا زمانی که بتواند به صورت کامل راجع به تاثیرگذاری این استراتژی جدید در تغییر عادات کاربران نظر دهد فاصله دارد اما چندی پیش با اجرای این آزمایش در شش کشور دیگر، آن را گسترش داد.

تاثیر پنهان شدن تعداد لایک‌ها بر اعتماد به نفس کاربران

هر دو کاربرانی که بخشی از پیام آن‌ها را در این خبر آوردیم از این مسئله هراس داشتند که محتوای تولید شده پست‌هایشان به نسبت تعداد لایک‌ها به چشم نیاید. آن‌ها از این که دیگر نیازی نیست برای داشتن لایک‌های بیشتر تلاش کنند خوشنود هستند. بسیاری از کاربران حاضر در این آزمایش از حس خوبی که حذف تعداد لایک‌ها به آن‌ها می‌دهد سخن گفته‌اند. بعضی از آن‌ها حتی به بازگشت اعتماد به نفس خود اشاره کرده‌اند و این قابلیت را شروعی دوباره برای اینستاگرام می‌دانند.

البته اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا نباید نگران چیزی باشند زیرا هنوز بررسی حسابشان را می‌توانند به راحتی ببیند. همچنین خود کاربران می‌توانند تعداد لایک‌های موجود در پستی که خودشان منتشر کرده‌اند را مشاهده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-23 15:47

افزودن دیدگاه جدید