کد مطلب: 

231135

نقص حریم خصوصی کاربران در آفیس ۳۶۵

نرم افزار جعلی آفیس ۳۶۵ با عضو کردن کاربران خود در سایت‌های جعلی به حریم خصوصی کاربران تجاوز کرده و سیستم آن‌ها را آلوده می‌کند.
نقص حریم خصوصی کاربران در آفیس ۳۶۵

به گزارش سیتنا، برخی از کاربران فضای مجازی و سازمان‌های امنیتی نسبت به استفاده از نرم افزار جعلی آفیس ۳۶۵ هشدار داده‌اند و مدعی هستند این برنامه کاربران خود را در سایت‌های جعلی و مخرب عضو کرده و از اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده می‌کند.

اسناد منتشر شده نشان می‌دهد نرم افزار آفیس ۳۶۵ با مهارت و دقت زیادی از سایت‌‎های جعلی برای برقراری ارتباط کاربران با صفحات مجازی حاوی ویروس‌ها و بدافزار‌ها استفاده می‌کند. دامنه عملکرد آفیس ۳۶۵ در به کارگیری سایت‌های مخرب بسیار گسترده بوده و آسیب‌های بسیاری را به حریم خصوصی کاربران مختلف وارد می‌کند.

استفاده گسترده نرم‌افزار آفیس ۳۶۵ از بدافزار‌ها

یکی از متداول‌ترین روش‌های آفیس ۳۶۵ برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران ارسال اعلان بروز رسانی در هنگام کار با نرم‌افزار است و هنگامی که کاربران روی گزینه قبول بروز رسانی کلیک کند ناگهان بدافزار‌های موجود در برنامه به سیستم شخصی کاربر وارد شده و آن را مورد تهاجم خود قرار می‌دهند. بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که مرورگر‌های مختلف در مقابل این نرم‌افزار آسیب پذیر بوده و نمی‌توان با اطمینان از ایمنی کامل مرورگر‌های فایرفاکس و کروم سخن گفت.

کاربران در آفیس ۳۶۵ مجبور هستند برای بروز رسانی نرم افزار خود به صورت اجباری تروجان تریک‌بات-TrickBot را نصب و راه‌اندازی کنند. بدافزار TrickBot تروجانی بسیار مخرب است که به طور ویژه رمز‌های کاربری و سابقه جستجو‌های کابران را مورد حمله قرار می‌دهد و اطلاعات شخصی کاربران را سرقت می‌کند.

کارشناسان امنیتی به طور جدی از کاربران این نرم‌افزار خواسته‌اند در بازه‌های زمانی کوتاه مدت گذرواژه‌های خود را تغییر دهند. این کار می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از نفوذ بدافزار‌های مخرب به حریم خصوصی جلوگیری و اطلاعات شخصی کاربران را حفظ کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-23 09:56

افزودن دیدگاه جدید