کد مطلب: 

230989

اکوئیفاکس به دلیل نشت اطلاعات 700 میلیون دلار غرامت می‌دهد

نشت اطلاعات صدها میلیون نفر از شرکت آمریکایی تحلیل داده اکوئیفاکس باعث شد این شرکت تنها در آمریکا موظف به پرداخت غرامتی 700 میلیون دلاری شود.
اکوئیفاکس به دلیل نشت اطلاعات 700 میلیون دلار غرامت می‌دهد

به گزارش سیتنا به نقل از انگجت، نشت اطلاعات صدها میلیون نفر از شرکت آمریکایی تحلیل داده اکوئیفاکس باعث شد این شرکت تنها در آمریکا موظف به پرداخت غرامتی 700 میلیون دلاری شود. در جریان حمله هکری منجر به این نشت اطلاعاتی اطلاعاتی همچون آدرس، شماره های تامین اجتماعی و حتی اطلاعات گواهی نامه های رانندگی بیش از 143 میلیون نفر تنها در آمریکا به دست هکرها افتاد.

این اتفاق در دو سال پیش جنجال گسترده ای را موجب شد و پلیس و برخی نهادهای دولتی در امریکا از اکوئیفاکس شکایت کردند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رسانه ها این شرکت موظف به پرداخت غرامتی سنگین شده که رقم آن نزدیک به 690 میلیون دلار اعلام شده است.

قرار است جزئیات بیشتر در این زمینه پس فردا اعلام شود. البته ممکن است اکوئیفاکس در دیگر کشورهای جهان نیز مجبور به پرداخت غرامت هایی سنگین شود.

در سال 2017 هکرها با سواستفاده از یک آسیب پذیری در یکی از نرم افزارهای مورد استفاده اکوئیفاکس توانستند اطلاعات خصوصی صدها میلیون مشتری و کاربر این شرکت را سرقت کنند. اکوئیفاکس که با ارائه خدمات تحلیل داده به شرکت ها در تصمیم گیری های خود کمک می کند در 24 کشور فعال است و درآمد آن در سال 2017 بالغ بر 3.36 میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-20 11:58

افزودن دیدگاه جدید