کد مطلب: 

230866

وزیر خزانه‌داری ایالت متحده از خجالت ارزهای دیجیتالی درآمد!

استیون منوچین در یک کنفرانس خبری گفت که آمریکا نگرانی های زیادی نسبت به ارز مجازی لیبرا دارد.
وزیر خزانه‌داری ایالت متحده از خجالت ارزهای دیجیتالی درآمد!

به گزارش سیتنا به نقل از سی ان بی سی، وزیر خزانه داری آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که پروژه راه اندازی ارز دیجیتالی فیس‌بوک به یک نگرانی امنیتی تبدیل شده است چرا که این ارز می‌تواند برای امور مرتبط با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته منوچین، ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین باعث پیدایش موج جدیدی از جرایم مالی نظیر فرار مالیاتی، قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن انسان و انتقال غیر قانونی وجوه می‌شود و باید احتیاط بیشتری در خصوص آنها شود. منوچین افزود: فکر می‌کنم با ارزهای دیجیتالی خیلی کار داریم.

این اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا کمی پس از آن اعلام می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی شدیداً به بیت کوین و ارزهای دیجیتالی تاخت و گفت که طرفدار این ارزها نیست چرا که فکر می‌کند این ارزها بر روی هوا بنا شده اند. منوچین در خصوص موضع‌گیری اخیر ترامپ گفت: رئیس جمهور نسبت به مساله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی نگران است. مدت زیادی است که روی آنها کار می‌کنیم.

وزیر خزانه داری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خیلی رک به استفاده کندگان بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی گفته‌ایم که باید الزامات مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم را رعایت کنند. ضمن احترام به پروژه لیبرا و سایر پیشرفت‌ها در خصوص ارزهای مجازی باید بگویم که هدف ما حفظ نظام یکپارچه مالی خود است و اجازه سو استفاده از آن را به کسی نخواهیم داد. هیچ وقت به توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال اجازه نخواهیم داد که در سایه فعالیت کنند.

سخنگوی فیس‌بوک در واکنش به این اظهارات گفت منتظر فید بک قانون گذاران، بانک مرکزی و سایر مقامات می‌ماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-07-16 15:02

افزودن دیدگاه جدید