کد مطلب: 

230335

کمک هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی

گروهی از کارشناسان حوزه آی تی معتقدند که می توان با کمک هوش مصنوعی تا حد زیادی با تغییرات آب و هوایی مقابله و شرایط حاد را کنترل کرد.
کمک هوش مصنوعی به کنترل تغییرات آب و هوایی

به گزارش سیتنا، بیش از 20 کارشناس معتقدند که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند با قدرت با تغییرات آب و هوایی مواجه شوند.

بر اساس این پژوهش جدید هوش مصنوعی می تواند به مردم کمک کند تا سهم خود را در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کاهش دهند. این کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی می تواند مواردی مثل سیستم حمل و نقل سنتی، از بین بردن انرژی و سوخت های فسیلی و گازهای گلخانه ای، را کنار بگذارد. افزون بر اینها، هوش مصنوعی می تواند توجه افرادی را که به انتشار گازهای گلخانهای اهمیت نمی دهند به این موضوع جلب کند. بر مبنای این براوردها، این اقدامات می تواند منجر به کاهش 20 تا 37 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2050 شود.

این پژوهش توضیح می دهد که چگونه یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی می تواند حتی نرخ تولید آلودگی ناشی از تولید مواد غذایی را ارزیابی کند. بر این اساس مصرف کنندگان می توانند با دقت مشخص کنند که کدام موارد بیشترین تاثیر منفی را در آلودگی و انتشار گازهای گلخانه ای دارند. در سطح خانواده هوش مصنوعی می تواند مشخص کند که نرخ تولید گازهای گلخانه ای و الودگی های زیست محیطی تولید شده از هر یک از دستگاه ها و لوازم خانگی در چه حد است.

این روزها بسیاری از کشورهای اروپایی درگیر گرمای بی سابقه هوا شده اند و مشکل گرما باعث شده از شهروندان تا گردشگران دچار مشکلاتی مثل گرما زدگی شوند. این موضوع می تواند نشان دهد که اهمیت به تغییرات آب و هوایی تا چه حد مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-27 10:40

افزودن دیدگاه جدید