کد مطلب: 

229934

گوشی‌های هوشمند هوآوی و اپل کمترین درصد خرابی را دارند

طبق تحقیقات جدید از هزاران تلفن هوشمند فروخته شده، سه برند هوآوی، آنر و اپل کمترین درصد خرابی و مراجعه به گارانتی را به خود اختصاص دادند.
گوشی‌های هوشمند هوآوی و اپل کمترین درصد خرابی را دارند

به گزارش سیتنا، سه مشخصه کیفیت، دوام و قیمت در تلفن‌های هوشمند از مهم‌ترین ویژگی‌های تاثیر گذار برای خریداران به شمار می‌آیند، مسئله اول به طبع نیاز اولیه مشتریان را برآورده می‌کند، هر شخصی بنابه استفاده خود از تلفن هوشمند باید مدلی مناسب با قدرت پردازنده، حافظه رم، حافظه اصلی و کیفیت دوربین انتخاب کند تا در کار‌های روزانه خود دچار مشکل نشود، مسئله دوم بیشتر به دوام و کیفیت فیزیکی تلفن هوشمند بستگی دارد، تا چندین سال پیش گوشی‌های کلاسیک نوکیا آنقدر مستحکم بودند که به طنز از آن‌ها با عنوان گوشت‌کوب و وسیله‌ای مناسب برای نزاع خیابانی یاد می‌شد، اما حال گوشی‌های هوشمند با نمایشگر‌های بزرگ و حساس لمسی و بدنه‌ای باریک، بسیار ظریف‌تر هستند و گاهی با افتادن از یک ارتفاع کم نیز خرج بسیار زیادی برروی دوش خریدار می‌گذارند. مسئله سوم نیز با دو مشخصه اول ارتباطی مستقیم دارد، هرچه کیفیت فنی، سخت افزاری و دوام گوشی بیشتر باشد، قیمتی بالاتر خواهد داشت.

اپل در تلفن‌های آیفون از همان ابتدا به دو مشخصه اول اهمیت فراوانی می‌داد و در نهایت قیمت این مدل‌ها نیز همواره بالا بود، اما جالب است بدانید که هوآوی نیز با وجود قیمت بسیار پایین‌تر محصولات خود، یکی از بادوام‌ترین برند‌های حال حاضر بازار است.

شرکت تحقیقاتی Harris Interactive با بررسی ۱۳۰ هزار و ۵۰ تلفن‌هوشمند فروخته شده در اروپا توسط چرخه خرده فروشی این قاره، لیستی از برند‌هایی که طی دوسال گارانتی، کمترین مراجعه به دلیل شکستگی یا مشکلات فیزیکی را داشتند، تهیه کرد. در سه رتبه اول این لیست به ترتیب نام سه برند آنر، هوآوی و اپل دیده می‌شود، در واقع محصولات اپل همانطور که گفته شد کیفیت ثابت شده‌ای دارند و از نظر قیمت مدل‌های ارزانی به بازار عرضه نمی‌کند، اما از طرفی نام دو برند هوآوی و آنر که خود زیر مجموعه شرکت هوآوی است در نوع خود بسیار قابل توجه بوده و نشان دهنده کیفیت بالا ساخت مدل‌های این شرکت علی‌رغم قیمت پایین آن‌ها است. نکته‌ای که خود یکی از دلایل اصلی رشد و فروش بالا این شرکت در سال‌های اخیر بوده و موجب شد تا هوآوی بتواند در سال ۲۰۱۸ تلفن‌های هوشمند بیشتری نسبت به اپل به‌فروش برساند.

از دیگر نتایج این تحقیقات، طول دور عمر تلفن‌های هوشمند برای هر خریدار در اروپا است، براساس اطلاعات، به طور متوسط هر خریدار نهایت تا سه از تلفن هوشمند خود استفاده کرده و پس از آن مدلی جدید خریداری می‌کند. این مقدار استفاده در بسیاری از مناطق دنیا میان سه تا چهار سال پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-15 12:01

افزودن دیدگاه جدید