کد مطلب: 

229550

اینترنت 5G به انگلیس هم رسید

خبر‌ها در حوزه ارتباطات حاکی از این است که اینترنت نسل نوین 5G در انگلستان فعال شده است و سرعت بسیار خوبی دارد.
اینترنت 5G به انگلیس هم رسید

به گزارش سیتنا، مدت زیادی است که همه درباره فناوری 5G و ارتباطات از طریق این شبکه صحبت می‌کنند. شرکت ارتباطی EE به تازگی شبکه 5G را در شهر‌های لندن، ادینبرگ، کاردیف، بلفست، بیرمنگهام و منچستر راه‌اندازی کرد. ارتباطات 5G در بخش‌های محدودی از این شهر‌ها راه‌اندازی شده است در حالی که وودافون، رقیب دیرینه شرکت EE تلاش داشت تا برای اولین بار این شبکه را در شهر‌های مختلف انگلستان راه‌اندازی کند. گفتنی است، تست‌هایی که با دستگاه‌های مختلف از این شبکه ارتباطی گرفته شده، نتایج قابل توجهی را نشان داده است.

ورایزن شبکه 5G را در آمریکا ارائه داده است، اما این شبکه در کشور آمریکا بسیار محدود است و همه کاربران به آن دسترسی ندارند، ولی شرکت EE این شبکه را در جا‌هایی ارائه کرده است که توریست‌های زیادی را به خود می‌بیند. پوشش عمده این شبکه در مکان‌های گردشگری بیشتر از سایر نقاط شهر است و کاربران شبکه 5G در مکان‌هایی مانند پل لندن سرعتی تا حدود ۹۸۰ مگابیت در ثانیه را تجربه می‌کنند. این سرعت با انجام آزمایش روی هر دو شبکه 4G و 5G به دست آمده است.

بسیاری از کاربران متوجه شده‌اند که شبکه 5G به طور کامل در بالا بردن سرعت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، ولی میانگین سرعت در این شبکه نسبت به نسل گذشته خود به طور متوسط ده برابر بیشتر است. این سرعت به طور متوسط اندازه‌گیری شده است چرا که درمکان‌های مختلفی که این فناوری کار می‌کرد سرعت در داخل ساختمان‌ها به ۶۰ تا ۲۰۰ و در بیرون از ساختمان‌های مختلف، در مقطعی حتی به ۹۸۰ مگابیت در ثانیه هم می‌رسد.

تنها نکته‌ای که در حال حاضر برای شبکه 5G منفی به نظر می‌رسد سرعت یکسان آپلود اطلاعات با شبکه 4G است. بیشترین میزان سرعتی که شبکه 5G برای آپلود اطلاعات ارائه می‌دهد ۳۳ مگابیت در ثانیه است که خیلی عدد کمتری نسبت به ۲۰۰ مگابیت در ثانیه دانلود داده‌ها است. علاوه بر پوشش محدود، این کم بودن سرعت آپلود، دومین مسئله ناامید کننده درباره شبکه 5G ارائه شده توسط EE است. EE این قول را داده است که سرعت دانلود داده‌ها در 5G را به ۱۰۰ یا ۱۵۰ مگابیت بیشتر از 4G برساند، اما هنوز قولی درباره سرعت آپلود داده نشده است.

با این وجود هنوز استفاده و ارائه شبکه 5G آنچنان قوت نگرفته است که بتوان گفت نسبت به یک شبکه وای-فای مزایای بیشتری دارد چرا که استفاده از یک شبکه وای-فای با سرعت یک گیگابیت در ثانیه هم می‌تواند چنین سرعت دانلود و آپلود را در اختیار کاربر قرار دهد. با این وجود، باید صبر کرد تا همه ارائه‌دهندگان سرویس‌های ارتباطی روی به فناوری جدید 5G بیاورند تا پیشرفت در این زمینه را شاهد باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-03 09:12

افزودن دیدگاه جدید