کد مطلب: 

229506

هوش مصنوعی با یادگیری بازی کامپیوتری انسان را شکست داد

با افزایش هوشمندی الگوریتم های هوش مصنوعی، سرانجام یکی از این الگوریتم ها توانست به طور مستقل نحوه اجرای موفق یک بازی رایانه ای را یاد گرفته و انسان را در این رقابت شکست دهد.
هوش مصنوعی با یادگیری بازی کامپیوتری انسان را شکست داد

به گزارش سیتنا به نقل از تک اکسپلورر، ارتقای الگوریتم‌های هوش مصنوعی مورد استفاده برای پیشبرد بازی‌های رایانه‌ای اهمیت زیادی دارد، زیرا آنها از این طریق تعامل بهتر در محیط‌های پیچیده را یاد گرفته و می‌توانند فرایندهای مختلفی را به پیش ببرند. همچنین از این طریق می‌توان به الگوریتم‌های هوش مصنوعی رانندگی و هدایت و ناوبری را آموخت.

پژوهشگران انگلیسی با همکاری گوگل روش جدیدی را برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند تا سطح عملکرد آنها را در بازی‌های چند نفره سه بعدی ارتقا بخشند. این الگوریتم با موفقیت برای شکست انسان در نسخه‌ای به روز شده از بازی Quake III Arena مورد استفاده قرار گرفت.

در این بازی دو گروه رقیب باید پرچم خود را در سرزمین‌های مختلفی نصب کنند تا گروهی که بیشترین پرچم را نصب کند، به عنوان برنده اعلام شود. در این شرایط صدور دستورات صحیح و انجام تصمیم گیری های پیچیده به صورت صحیح، بهره مندی از توانایی پیش بینی و واکنش مناسب به اقدامات بازیکنان طرف مقابل از اهمیت زیادی برخوردار است.

محققان بازی یادشده ۳۰ ربات هوش مصنوعی نرم افزاری را طراحی کردند که هر یک با بررسی شرایط بازی و خودآموزی توانستند نه تنها شیوه درست انجام بازی را به خود بیاموزند، بلکه موفق شدند به بقیه ربات‌های هم گروهی برای انجام بازی به شیوه‌هایی بهتر کمک کنند. در نهایت این رویکرد به شکست گروهی از انسان‌های حرفه‌ای منجر شد. گروه سازنده قصد دارند این تجربه موفق را بر روی چند بازی رایانه‌ای دیگر هم تکرار کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-02 10:33

افزودن دیدگاه جدید