کد مطلب: 

229459

ایجاد تغییرات در اندروید ۹ به منظور بهبود عمر باتری

تغییر عملکرد بعضی قسمت‌ها در سیستم‌عامل اندروید ۹ توسعه دهندگان برخی از نرم‌افزار‌ها را ناراضی کرده است.
ایجاد تغییرات در اندروید ۹ به منظور بهبود عمر باتری

به گزارش سیتنا، چندین توسعه دهنده در وبسایت گوگل نارضایتی خود را از تغییرات اخیر سیستم عامل اندروید اطلاع داده‌اند. مشکل از جایی شروع شد که گوگل برای بهبود طول عمر باتری در گوشی‌های تلفن همراه تغییراتی در سیستم عامل خود انجام داد. پس از این تغییرات تعداد دفعاتی که یک برنامه می‌توانست Wi-Fi را اسکن کند محدود شد.

چنین اسکن‌هایی به وسیله نرم‌افزار‌هایی که عملیات خاصی مانند جهت‌یابی داخلی، اندازه‌گیری قدرت سیگنال، تحلیل پوشش Wi-Fi و موارد این چنینی انجام می‌دهند، صورت می‌گیرد. به عنوان مثال توسعه دهندگان نرم‌افزار ElectroSmart تا به اکنون چندین شکایت در وبسایت گوگل پست کرده‌اند. این نرم‌افزار قدرت سیگنال‌های مختلف در اطراف کاربران تلفن همراه را اندازه می‌گیرد تا به آن‌ها کمک کند تماس خود را با اشعه فرکانس رادیویی محدود کنند.

البته این حالت برای نرم‌افزار‌های سیستم فعال نیست. اندروید ۹ پای تعداد دفعات اسکن نرم‌افزاری که در پس‌زمینه باز می‌شود را تا چهار بار در هر دو دقیقه محدود کرده است. نرم‌افزاری که در پس زمینه اجرا می‌شود هر نیم‌ساعت یکبار اسکن می‌شود.

گوگل به این شکایت‌ها پاسخ داد و نوشت: «بار دیگر از شما تشکر می‌کنیم که در خواست خود درباره این قابلیت را برای ما ارسال کردید. پس از پیگیری این مشکل با تیم‌های مربوطه و مهندسان ما، باید بگوییم که در خواست فعلی شما در زمان کنونی قابل اجرا نیست.» به بیان دیگر شانس با این توسعه دهندگان یار نبوده است.

در حالی که گوگل این قابلیت را به اندروید Q نیز اضافه کرده، کاربرانی که گوشی‌های خود را روت می‌کنند می‌توانند این قابلیت را خاموش کنند. البته با در نظر گرفتن این مسئله که بسیاری از کاربران اندروید گوشی‌های خود را روت نمی‌کنند و بعضی حتی نمی‌دانند این کار به چه معناست باید گفت که توسعه دهندگان این نرم‌افزار‌ها نمی‌توانند از دست این قابلیت نفس راحتی بکشند.

در تابستان گذشته، گوگل به پست‌های اولیه پاسخ داد و گفت: «برای افزایش عمر باتری و عملکرد شبکه در گوشی‌های اندروید لازم است که اسکن کردن Wi-Fi را محدود کنیم.» یکی از کاربران گوگل در پستی پیشنهاد داد که این شرکت برای کاربران فهرستی در گوشی‌های آن‌ها تعبیه کند که آن‌ها بتوانند برنامه‌های خاصی را که ارزش مصرف باتری آن‌ها را دارد به لیست سفید اضافه کنند؛ این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که آیا عملکرد یک برنامه خاص ارزش عمر باتری را دارد یا ندارد. به نظر می‌رسد این بهترین راه حل برای این موضوع است. زیرا بسیاری از کاربران برای مثال حاضر هستند نرم‌افزار GPS فعال باشد و شارژ آن‌ها را مصرف کند، زیرا آن‌ها به طور مداوم از این قابلیت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2019-06-01 09:49

افزودن دیدگاه جدید